کد خبر : 310060
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
-

طرح ۱۰ ساله ناتو برای اوکراین

طرح ۱۰ ساله ناتو برای اوکراین

ائتلاف ناتو به زودی طرحی را برای بازسازی صنایع دفاعی اوکراین اجرایی خواهد کرد، به این امید که تسلیحات دوران شوروی را به نفع تجهیزات غربی کنار بگذارد،

به گزارش عصرقائم، پولتیکو به نقل از یک مقام ارشد ناتو گزارش داد که مقامات ناتو و اوکراین قرار است طی روزهای آینده برای بحث درباره “تعهد بلندمدت” برای احیای مجتمع نظامی-صنعتی کی‌یف پس از ماه‌ها درگیری با روسیه ملاقات کنند.

این مقام ناتو گفت: ما به دنبال الزامات برنامه‌ریزی دفاعی خواهیم بود تا اوکراین را به طور کامل با ناتو سازگار کنیم. این در مورد دور شدن از تجهیزات شوروی سابق به سمت تجهیزات غربی سازگار با ناتو است.

اگرچه مقام‌های ناتو جزئیات کمی در مورد تلاش‌های بازسازی ارائه کردند، آنها گفتند که این کار بر روی نیازهای بلندمدت اوکراین متمرکز خواهد بود و احتمالاً چندین شریک بین‌المللی را شامل می شود. ابتکار عمل جدا از پروژه دیگری از ناتو خواهد بود که در اوایل ماه جاری توسط مقامات مورد بحث قرار گرفت، که همچنین به دنبال تقویت بخش دفاعی اوکراین و در عین حال پر کردن ذخایر غربی پس از ارسال تسلیحات سنگین به کی‌یف است.

گروه موسوم به “گروه تماس دفاعی اوکراین” برای بحث در مورد ادامه حمایت نظامی تشکیل جلسه داد و الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که سیستم های دفاع هوایی “اولویت اصلی کشورش” است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت هدف واشنگتن و متحدانش فراهم کردن چنین تسلیحاتی است و از اعضای گروه تماس می‌خواهد که «به [اوکراین] کمک کنند تا یک سیستم دفاع هوایی و موشکی یکپارچه، به‌ویژه سامانه‌های قدیمی را بازسازی و حفظ کنند».

در همین حال، کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند، در نشست روز چهارشنبه متعهد شد که موشک‌های ضد هوایی بیشتری بفرستد و گفت: «تنها نتیجه‌ای که [روسیه] با [ادامه حملات به اوکراین] به دست می‌آورد این است که ما حتی بیشتر از این را تحویل خواهیم داد».

این تعهدات بلافاصله پس از تحویل اولین سیستم از چهار سیستم دفاع هوایی IRIS-T توسط آلمان به اوکراین صورت گرفت، در حالی که فرانسه، ایالات متحده و بریتانیا هر کدام از انتقال تسلیحات جدید خود از جمله هویتزرهای فرانسوی قابل نصب روی کامیون، هواپیمای NASAMS ساخت ایالات متحده و سامانه‌های دفاعی و موشک‌های هوا به هوای AMRAAM از انگلستان خبر دادند.

طرح ۱۰ ساله ناتو برای اوکراین

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 7 =