کد خبر : 310087
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
-

ایران یکی از موضوعات اصلی سند راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا

ایران یکی از موضوعات اصلی سند راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا

دولت آمریکا در سند جدید راهبرد امنیت ملی خود به تکرار ادعاها علیه ایران و تشریح سیاست‌های کاخ سفید برای مقابله با ایران پرداخت.

به گزارش عصرقائم، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سند موسوم به راهبرد امنیت ملی ۲۰۲۲ را روز چهارشنبه منتشر کرد که تمرکز اصلی آن روی چین و مقابله با روسیه قرار دارد. دولت آمریکا همچنین در این سند، ضمن تکرار ادعاها علیه کشورمان، سیاست‌های خود در قبال ایران را نیز مشخص کرده‌ است.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، دولت آمریکا در این سند، جمهوری خلق چین را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش ژئو پولتیک واشنگتن دانسته و آورده است که ایالات متحده اکنون در میانه یک رقابت استراتژیک برای شکل دادن به آینده نظم جهانی است.

دولت آمریکا همچنین در این سند ادعا کرده است که روسیه با سیاست‌های خود که با حمله به اوکراین به اوج خود رسیده است، تهدیدی فوری و دائمی برای صلح و ثبات بین‌المللی ایجاد می‌کند و ایالات متحده با همکاری با متحدان اروپایی خود با آن مقابله خواهد کرد.

در بخش مربوط به ایران نیز دولت آمریکا با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان مدعی شده است که قدرت‌های کوچک‌تر به گونه‌ای تهاجمی عمل می‌کنند که ثبات جهانی را به خطر می‌اندازد.

دولت آمریکا بدون اشاره به مداخلات آشکار خود در امور داخلی سایر کشورها، ازجمله ایران ادعا کرده است که جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی همسایه‌گانش دخالت می‌کند و موشک و پهپادهای خود را در اختیار نیروهای نیابتی‌اش قرار می‌دهد.

در ادامه این سند آمده است که ایران در حال توطئه‌چینی برای صدمه زدن به آمریکایی‌ها، شامل مقام‌های پیشین است و در حال پیش بردن برنامه هسته‌ای خود به فراسوی حد مورد نیاز برای نیازهای غیرنظامی است.

دولت آمریکا با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس خود درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان آورده است: ما به پیگیری دیپلماسی ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد. به‌طور همزمان، آماده خواهیم بود در صورت شکست دیپلماسی از گزینه‌های دیگر استفاده کنیم.

در این سند به‌علاوه ادعا شده است: ما در خاورمیانه برای تقویت بازدارندگی در قبال ایران، کاهش تنش‌های منطقه‌ای، تعمیق اتحاد میان مجموعه‌ای از شرکای منطقه‌اب و تقویت ثبات انرژی تلاش کرده‌ایم.

دولت بایدن در بحش دیگری از سند راهبرد امنیتی خود بر ادامه تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط آن با کشورهای عربی تاکید کرده است.

ایران یکی از موضوعات اصلی سند راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =