کد خبر : 309870
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
-

کشف و ضبط ۳۵۰۰ متر مکعب چوب از قاچاقچیان

کشف و ضبط ۳۵۰۰ متر مکعب چوب از قاچاقچیان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: در راستای مقابله با قاچاق چوب ۳۷۲۴ پرونده قضایی تشکیل و در این رابطه حدود ۳۵۰۰ مترمکعب چوب از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

به گزارش عصرقائم، سرهنگ رضا اکبری به مناسبت هفته فراجا که با شعار «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» نامگذاری شده است، اعلام کرد: اقشار مختلف مردم در این مدت شش ماهه ۴۵ هزار و ۸۳۸ بار با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس برقرار کردند و تمامی این تماس‌ها توسط نیروهای یگان حفاظت عملیاتی و اجرایی شده است.

وی افزود: در این رابطه ۲۱ هزار و ۹۵ پرونده قضایی تشکیل و۳۴۸۹  نفر از مجرمان و متصرفان زمین‌های دولتی و ملی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

اکبری همچنین از خلع ید حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی ملی و بازگشت آن به بیت المال خبر داد و افزود: در همین مدت از تصرف بیش از ۳۰۰۰ هکتار از اراضی دولتی پیشگیری و رفع تصرف شده است.

وی در ادامه درباره میزان حریق جنگل‌ها و مراتع گفت: با تدابیر و پیشگیری‌های لازم از سوی نیروهای حفاظتی در سراسر کشور، در شش ماهه سال جاری تعداد فقرات حریق ۶۲ درصد و از نظر مساحت ۹۲ درصد کاهش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به مقایسه حریق در سال گذشته نسبت به مدت مشابه امسال پرداخت و اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ حریق‌ها از نظر تعداد ۱۵۴۱ و از نظر مساحت آن ۲۴ هزار و ۳۰۶ هکتار بوده است این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ این میزان از لحاظ تعداد به ۵۸۱ فقره و از نظر مساحت به ۲۹ هزار و ۴۷ هکتار کاهش پیدا کرده است.

اکبری کار حفاظت از منابع طبیعی کشور را امری دشوار و پرخطر دانست و افزود: در شش ماهه سال جاری متاسفانه یک نفر از نیروهای خدوم حفاظتی در پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی جان خود را از دست داد و ۳۹ نفر از نیروهای حفاظتی و دو نفر از نیروهای مردمی نیز برای مبارزه با قاچاق چوب و تصرفات اراضی ملی مصدوم و مجروح شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به موضوع قاچاق چوب از جنگل به عنوان یکی از چالش‌های مهم در امر حفاظت اشاره کرد و یادآور شد: در راستای مقابله با قاچاق چوب ۳۷۲۴ پرونده قضایی  تشکیل و در این رابطه حدود ۳۵۰۰ متر مکعب چوب از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

اکبری با بیان اینکه یگان حفاظت در عرصه‌های منابع‌ طبیعی با چالش‌های متعددی روبروست به موضوع کوره‌های زغال غیرمجاز در جنگل اشاره و اظهارکرد: در هفت ماهه سال جاری ۴۰۵ پرونده قضایی تنها برای برچیدن کوره‌های زغال تشکیل و ۱۱۰۶ کوره زغال با حکم قضایی جمع‌آوری شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، تشکیل ۵۰۰۰ پرونده چرای غیر مجاز دام و تشکیل ۲۲۶۶ پرونده قضایی برای قطع درختان و درختچه ها از دیگر آماری بود که فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به عنوان عملکرد این بخش به مرکز اطلاع رسانی این سازمان اعلام کرد.

کشف و ضبط ۳۵۰۰ متر مکعب چوب از قاچاقچیان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + سه =