کد خبر : 309885
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
-

پیش‌بینی تولید ۲٫۷ میلیون تن پرتقال و نارنگی در مازندران

پیش‌بینی تولید ۲٫۷ میلیون تن پرتقال و نارنگی در مازندران

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شروع صادرات در مازندران مطلوب بود، از پیش‌بینی تولید ۲٫۷ میلیون تن پرتقال و نارنگی در استان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، احسان عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امسال شاهد افزایش تولید مرکبات در استان هستیم به‌طوری‌که تولید محصول حدود ۲ میلیون و ۷۰۰هزار اعم از نارنگی و پرتقال پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امسال حجم بالاتری از محصول مرکبات نسبت به سنوات گذشته روانه بازار می‌شود که باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته انتظار داریم شرایط برای صادرات بیشتر فراهم شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در ارتباط با تمایل پایین باغداران نسبت به برداشت محصول، تصریح کرد: باتوجه به اینکه سورتینگ‌داران در فروش محصول دچار ضرر و زیان شدند امسال برای خرید استقبال نکردند و همین موضوع سبب شده قیمت محصول پایین باشد.

عباس‌پور به تلاش مسوولان درباره صادرات محصول اشاره و اضافه کرد: صادرات محصول شروع شده و محموله‌ها در حال خروج است.

وی یادآور شد: یک هفته است که صادرات مرکبات درحال انجام است و طی این مدت بین ۸ تا ۱۰ محموله صادر شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: باتوجه به اینکه ممکن است بازار داخل کشش این حجم از تولیدات را نداشته باشد و تقاضای کمتری از عرضه محصول را شاهد باشیم باید تمام تلاش برای صادرات بیشتر محصولات در دستور کار قرار گیرد.

عباس‌پور با اعلام اینکه شروع صادرات در مازندران مطلوب بود، گفت: سال‌گذشته همین زمان صادرات نداشتیم ولی امسال صادرات درحال انجام است که امیدواریم شاهد رونق بیش از پیش صادرات از استان مازندران باشیم.

پیش‌بینی تولید 2.7 میلیون تن پرتقال و نارنگی در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − پانزده =