کد خبر : 309591
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
-

بحران انرژی در فرانسه: آب گرم در ادارات دولتی بسته می‌شود

بحران انرژی در فرانسه: آب گرم در ادارات دولتی بسته می‌شود

فرانسه برای صرفه جویی در مصرف انرژی، آب گرم را در سرویسهای بهداشتی ساختمانهای دولتی می بندد و به شهرداریها دستور می دهد دمای آب استخرهای عمومی را یک درجه کاهش دهند.

به گزارش عصرقائم، دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است تدابیر صرفه جویی انرژی را برای همه بخشهای اقتصاد این کشور اعلام کند که هدف از آنها، اجتناب از قطعی برق یا کمبود عرضه گاز در طول زمستان است. دولت از صنعت، مصرف کنندگان عادی و مقامات شهرداری می خواهد مصرف انرژی را در پی کاهش عرضه گاز روسیه و افزایش چشمگیر قیمتهای انرژی، به میزان ۱۰ درصد کاهش دهد.

روزنامه لوپاریسین گزارش کرده که تولید آب گرم در ساختمانهای دولتی، به تنهایی عامل ۱۰ درصد از هزینه انرژی دولت فرانسه است که بیش از پنج میلیون کارمند دارد.

با نمایان شدن بحران انرژی در اروپا، فرانسه “ریاضت انرژی” را رکن اصلی سیاست خود قرار داده تا از ایجاد بار اضافی بر شبکه برق این کشور که با کمبود تولید برق هسته ای روبروست، اجتناب کند.

یک منبع دولتی به رویترز گفت: دولت از کارکنان بخش دولتی خواهد خواست برای سفرهای کمتر از چهار ساعت، به جای هواپیما، از قطار استفاده کنند.

یک مشاور وزیر حمل و نقل فرانسه گفت: این وزارتخانه سرگرم کار روی طرحی برای عرضه مشوقهای مالی به افرادی است که از خودروهای اشتراکی استفاده می کنند.

دولت همچنین کارزاری را راه اندازی می کند که هدف آن، تشویق صرفه جویی انرژی در همه جنبه های زندگی روزمره است.

بر اساس گزارش رویترز، مکرون برای عمل به وعده هایی که در معاهدات بین المللی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی داده شده، متعهد شده است مصرف انرژی فرانسه تا سال ۲۰۵۰، به میزان ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

بحران انرژی در فرانسه: آب گرم در ادارات دولتی بسته می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − یازده =