کد خبر : 309489
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
-

ژاپن پس از ۷ ماه فعالیت سفارتش در کی‌یف را از سر می‌گیرد

ژاپن پس از ۷ ماه فعالیت سفارتش در کی‌یف را از سر می‌گیرد

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند، سفارت ژاپن در اوکراین پس از هفت‌ ماه وقفه از امروز (چهارشنبه) فعالیت خود در کی‌یف را از سر می‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی، ژاپن سفارت خود در کی‌یف را به شهر “لویو” واقع در غرب اوکراین منتقل کرد. اواخر مارس سال جاری میلادی، هیات دیپلماتیک ژاپن اوکراین را ترک کرد و فعالیت‌هایش به سفارت ژاپن در لهستان محول شد.

خبرگزاری کیودو گزارش داد، دولت ژاپن تصمیم گرفت تا این سفارت را به منظور تقویت همکاری‌ها با دیگر کشورهای گروه هفت در مورد مسائلی چون بازسازی اوکراین مجددا باز کند. انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا در ماه‌های آوریل و مه سفارت‌های خود را در اوکراین مجددا باز کردند.

کونینوری ماتسودا، سفیر ژاپن در اوکراین اواهر اوت به اوکراین سفر کرد و ائیل سپتامبر گفت‌وگوهایی را با پلیس انجام داد تا مطمئن شود که خطری این سفارتخانه و کارمندانش در کی‌یف را تهدید نخواهد کرد.

روز جمعه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوع این سفارتخانه با یکدیگر صحبت کرده بودند.

ژاپن پس از ۷ ماه فعالیت سفارتش در کی‌یف را از سر می‌گیرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − سیزده =