کد خبر : 309526
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

وزیر راه و شهر‌سازی: بیش از ۱/۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است

وزیر راه و شهر‌سازی: بیش از ۱/۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است

وزیر راه و شهر‌سازی گفت: هم‌اکنون عملیات اجرایی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن شروع شده و اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز آماده بارگذاری است.

به گزارش عصرقائم، رستم قاسمی عضو کابینه دولت سیزدهم درخصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: هم‌اکنون عملیات اجرایی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن شروع شده و اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز آماده بارگذاری است.
به گفته قاسمی، درخصوص تامین اراضی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر طرح نهضت ملی مسکن، جلسات کمیسیون ماده ۵ برگزار و جلسات شورای برنامه‌ریزی استان و شورای‌عالی شهر‌سازی و معماری نیز برگزاری و پشت سر گذاشته شده است.
وی با تاکید بر رفع مشکلات مربوط به تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مشکلات تامین اراضی باقیمانده را مربوط به استان‌های شمالی و اراضی که کاربری کشاورزی دارند عنوان کرد و بر تلاش برای رفع موانع موجود در تامین اراضی اجرای طرح تاکید کرد.
همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم که نسبت به ثبت‌نام، وارد کردن اطلاعات و تایید در سامانه املاک و اسکان هرچه سریع‌تر اقدام کنند. وی افزود: چند نفر از مسئولان در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کردند، یکی از خبرنگاران از خود بنده درخصوص ثبت‌نام سؤال کردند، بنده گفتم کد ملی را بگیرید و اطلاعات بنده در این سامانه را ببینید.
قاسمی می‌گوید: در هیئت دولت بار‌ها موضوع را بررسی کردیم، از رئیس‌جمهور تقاضا کردیم که دستور بدهند وزارتخانه‌های مختلف نسبت به تکمیل کردن سامانه املاک و اسکان دستور دهند. در این خصوص مکاتبات به رئیس‌جمهور و معاون اول موجود است. وزیر راه و شهر‌سازی گفت: برخی مسئولان رده بالای کشور آمدند و به بنده گفتند که برای ما جرایم سنگینی تحت عنوان خانه‌های خالی آمده است، گفتم مگر می‌شود خانه خالی نباشد، مالیات بیاید.
بنابر گفته قاسمی، در شهرک شهید محلاتی تهران تعداد زیادی از خانه‌ها سند ندارد، به تازگی این موضوع در حال رفع شدن است. وی افزود: چند روز پیش یکی از همسایگان آمد و گفت که برای من تحت عنوان خانه خالی ۱۷ میلیون تومان جریمه آمده است، بنده گفتم اگر جلوی این موضوع گرفته نشود به طور صعودی میزان مالیات بالا می‌رود، تنها راهکار اجاره دادن ملک است.

وزیر راه و شهر‌سازی: بیش از 1/5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − شش =