کد خبر : 309529
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرد

درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرد

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه فتنه گران از استکبار پول می گیرند تا آشوب کنند، گفت: درایت رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه فتنه دشمنان انقلاب را خنثی می‌کند .

به گزارش عصرقائم، آیت الله سید احمد خاتمی در یادواره ۴۰۰روحانی شهید دیار علویان که در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به پیشینه دینی و ولایتمداری مردم متدین استان مازندران، اظهار کرد: این دیار مهد عالمان دینی در عرصه‌های فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن کریم، فقاهت و… است.

عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی مفاخر دینی و علمی این خطه از شمال کشور هستند، گفت: مرحوم حاج شیخ محمد کوهستانی عالم تکرار نشدنی است.

وی با بیان اینکه انتصاب به ولایت برای من مهم است،  افزود: فرمانده دینی استان نماینده ولی فقیه و فرمانده دینی شهر امام جمعه است و هرجا افرادی که منتصب به ولایت باشند برای حضور در مجالسی از من دعوت بعمل آورند قطعا حاضر خواهم شد.

آیت الله خاتمی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام به درس اخلاق آن حضرت اشاره کرد و گفت: امام یازدهم علیه السلام کینه توزی را نمی پسندیدند، کظم غیظ را نهی می کردند و صله رحم را مهم می دانستند.

وی با بیان اینکه مواسات و همدلی نیز توصیه جدی امام حسن عسکری علیه السلام است، افزود: آغاز سال تحصیلی را شاهدیم اجازه ندهید دانش آموزان نیازمند برای حضور در کلاس درس چشم به راه تامین لوازم التحریر باشند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مومن باید گره گشا باشد، گفت: باید در پی فهم دین باشید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در مسائل که پیش می آید زود بی حساب و کتاب برخورد نکنید، ادامه داد: در اغتشاشات اخیر نیز شاهد برخورد بدون تحقیق پیرامون حادثه پیش آمده بوده ایم که شعله فتنه را برافروخت.

عضو فقهای شورای نگهبان بر لزوم انس با قرآن تاکید کرد و گفت: انسان باید روزانه ۵۰آیه از قرآن را قرائت کند.

آیت الله خاتمی برلزوم اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: اراده ترک گناه داشته باشید.

وی با بیان اینکه کسی که خود را مقید به نماز شب نبیند زیبنده نیست، گفت: به مرحوم نائینی فرمودند نماز شب شرط اجتهاد است فرمودند می دانم کسی که نماز شب نخواهد مجتهد نخواهد شد.

آیت الله خاتمی به آغاز سال تحصیلی حوزه در استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: مرحوم آیت الله العظمی صافی در حکمی که به اعضای شورای عالی داده اند مرقوم داشتند حوزه امانت نوبت و امامت است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور  خطاب به روحانیون گفت: پوشیدن لباس روحانیت که لباس حمایت از دین است جهاداست.

عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: حوزه علمیه زیرساخت فرهنگ دین را فراهم می کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایه دین است که وظیفه ایجاد زیرساخت فرهنگ دینی به عهده حوزه علمیه می باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در حوزه طلبگی شش عنصر مهم است وستون فقرات حوزه را تشکیل می دهد، افزود: انگیزه و نیت برای نتیجه دادن فعالیت حوزه های علمیه مهم است.

وی با بیان اینکه برای ورود به حوزه نباید خیلی سخت گرفت، گفت: طلبه وقتی وارد حوزه شد باید تربیت دینی شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه عنصر اخلاق در اداره حوزه های علمیه مهم است، افزود: درس اخلاق در حوزه باید هدفمند باشد یعنی آنکه مشکل مدارس علمیه بررسی شود و رفع مشکل طلاب و مدارس علمیه محور درس اخلاق باشد.

وی با بیان اینکه استاد حوزه باید درس طلبگی باشد تا شاهد نفوذ کلام وی در بین حوزویان باشیم، گفت: طلبه ها باید عملا تشویق به درس خواندن شوند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت مباحثه در حوزه های علمیه افزود: باید مباحثه به طلاب آموخته شود.

وی با بیان اینکه مدیر حوزه علمیه باید باانگیزه و ثابت قدم باشد، گفت:دین ما از سیاست ما جدا نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نباید سیاست زده شد، افزود: درس و سیاست نباید با هم ادغام شود و درس را فدای سیاست کرد.

وی با بیان اینکه طلبه ای که سیاست را نفهمد نمی تواند سخنگوی این نسل باشد،  ادامه داد: سیاست به معنای حزبی بودن نیست، روحانیت فرا حزب است و خودش را موضع خود را انتخاب می کند. محور سیاست حوزه منویات رهبری است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فتنه گران از استکبار پول می گیرند تا آشوب کنند، گفت: درایت رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه فتنه دشمنان انقلاب را خنثی می‌کند .

وی اغتشاش‌گران را دو گروه جوانان فریب خورده تحت تاثیر فضای مجازی بیگانه و سران اغتشاش که از بیگانه خط می گیرند توصیف و بیان کرد: در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس پای نظام  ایستاده‌ایم.

درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرد/در مسیر حمایت از نظام با کسی تعارف نداریم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − هفت =