کد خبر : 309435
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
-

شورای توسعه قرآنی در شهرستان‌های مازندران تشکیل شود

شورای توسعه قرآنی در شهرستان‌های مازندران تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شورای توسعه قرآنی می‌تواند در ترویج سبک زندگی قرآنی و پیاده کردن توصیه‌های قرآنی مقام معظم رهبری نقش خوبی ایفا کند.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در محفل انس با قرآن که در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: این روزها سالروز شهادت شهید خطیر و دانشمند خطیب آیت الله شهید هاشمی نژاد از افتخارات این شهرستان است، این مناسبت را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) افزود: در خانه ای که قرآن تلاوت شود فرشتگان به آن نزدیک؛ شیطان دور و برکت زیاد خواهد شد و برعکس، همچنین در هر مکانی که قرآن تلاوت شود آنجا محل حضور فرشتگان است.

محمدی لائینی با بیان اینکه خانه ما باید خانه قرآنی باشد نه خانه شیطانی، تصریح کرد: صدا و آوای قرآن باید در خانه پیچیده شود، نماز برپا شود، در روایات و احادیث سفارش شده که مومن نباید همه نمازهای خود را در مسجد بخواند نمازهای مستحب را در خانه بخواند، باید خانه مسجد داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: خانه می تواند یک جامعه باشد، اگر قرآن در آن قرائت شود، یاد خدا در آن متبلور باشد دیگر جایی برای حضور شیاطین و مزدوران او نیست، شیاطین قرآن بدون جهاد، سیاست و حماسه را تبلیغ می‌کنند، اگر بتوانند دلشان میخواهد قرآن را از مدارس حذف کنند یا اگر هم باشد آیات مربوط به جهاد و شجاعت تدریس نشود.

این مسئول گفت: حضور شهدا، دعای امام زمان (عج) در مکانی بیشتر است که آن مکان قرآنی باشد، امیدواریم مردم قرآن دوست شهر و استان ما در ترویج قرآن موفق‌تر باشند، نگذاریم قرآن مظلوم باشد.

وی با تاکید بر مدنظر قرار دادن توصیه‌های قرآنی مقام معظم رهبری از شهرستان بهشهر با عنوان شهری قرآنی با دارا بودن حدود ۳۰ موسسه قرآنی یاد کرد و افزود: در این شهر و شهرستان‌های دیگر باید شورای توسعه قرآن تشکیل شود تا به مدیریت و ساماندهی حامیان قرآن بپردازد و چشم اندازی از آینده قرآنی ترسیم کند چرا که این شورا در ترویج سبک زندگی قرآنی و پیاده کردن توصیه‌های قرآنی مقام معظم رهبری میتواند نقش خوبی ایفا کند.

محمدی لائینی در پایان ضمن تقدیر از فعالان قرآنی، اذعان داشت: امیدوارم که همه ما سربازان خوبی برای قرآن و اهل بیت (ع) بوده و امام زمان (عج) و روح بیش از ۸۰۰ شهید شهرستان بهشهر را از خودمان راضی کنیم.

شورای توسعه قرآنی در شهرستان‌های مازندران تشکیل شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 15 =