کد خبر : 309407
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

حیدری: بانوان نجات غریق ثابت کردند حجاب مانعی برای کسب سکو نیست

حیدری: بانوان نجات غریق ثابت کردند حجاب مانعی برای کسب سکو نیست

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی درباره کسب مدال نقره بانوان در رقابت‌های جهانی نجات غریق گفت: بانوان ما برای اولین بار توانستند به نایب قهرمانی دست پیدا کنند و ثابت کردند که حجاب مانعی برای رسیدن به سکو نیست.

به گزارش عصرقائم، مهدی حیدری در نشست خبری که امروز در محل فدراسیون غواصی و نجات غریق برگزار شد، درباره کسب عنوان نایب قهرمانی توسط بانوان در رقابت‌های جهانی نجات غریق گفت: حدود ۴۰ نفر از بهترین‌ها به اردو دعوت شدند و در ۵ مرحله اردوی تمرینی برگزار شد که نهایتا در بخش بانوان تیم ایران به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. برای نخستین بار تیم در بخش ملی به این رقابت‌ها اعزام شده بود و نتیجه ارزشمندی گرفتیم.

وی افزود: نیوزیلند و استرالیا آمده بودند که مدال‌ها را درو کنند، اما در ماده ۴ در ۹۰ تیم ما توانست به مدال نقره دست یابد در بخش مردان و در ماده استخری هم رکوردهای ورزشکاران ما جابه جا شد.

حیدری پیرامون پرسشی در باره اینکه رسانه‌های معاند بحث مخالفت با حجاب را مطرح کرده‌اند، اما ورزشکاران ما با حجاب به مدال رسیدند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران کشور ما در این مسابقات حجاب داشتند، البته مصری ها هم پوشش داشتند اما نه مثل ما. وقتی بانوان ما روی سکو رفتند دبیر کل فدراسیون جهانی می‌خواست با بچه‌های ما دست بدهد، اما بچه‌های ما دست خود را به حالت احترام بالا آوردند. آنها نشان دادند حجاب برای قهرمانی مانعی نیست و با حجاب کامل توانستند عملکرد موفقی داشته باشند. البته مصری‌ها هم قوی بودند اما بچه های ما با اختلاف کم به نقره رسیدند.

وی اضافه کرد: بانوان ما نشان دادند می‌توانند با حجاب مدال بگیرند و عزتمند روی سکو بروند.

حیدری در پاسخ به این سوال که تعدادی از ورزشکاران نجات غریق جزو دوومیدانی‌کاران هستند، افزود: جامعه نجات غریق ورزشکارانی دارد که در رشته‌های دیگر هم قهرمان هستند. ما ورزشکاری داریم که در کشتی و کاراته فعالیت می‌کند، اما ناجی غریق است.

رئیس فدراسیون نجات غریق پیرامون این پرسش که به خاطر شرایط مالی اعزام خیلی از فدراسیون‌ها با محدودیت مواجه شده بود، اعزام شما چطور، افزود: ما علاوه بر این مسابقات، رقابت دیگری هم در ترکیه داشتیم. شورای برون مرزی وزارت ورزش نهایت همکاری را با ما داشت و هیچ مشکلی نداشتیم.

حیدری در مورد اینکه عدم امکانات برای شرکت در ماده دریایی مطرح شده و آیا برنامه‌ای برای دوره بعدی مسابقات دارید، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم سال آینده در تلاش هستیم ابزار حرفه‌ای نجات غریق را وارد کرده و در استان‌های ساحلی استارت بزنیم، باتوجه به پتانسیل مردم در استان‌های ساحلی امیدواریم نتایج خوبی هم کسب کنیم.

وی افزود: آنچه پیش‌بینی کرده بودیم تحقق پیدا کرد و ما شرمنده نشدیم. برای اولین بار در بخش بانوان با پوشش کامل اسلامی توانستیم به عنوان نایب‌قهرمانی برسیم. بدون شک این تیم را رها نمی‌کنیم و برای حفظ این نفرات و جانشین پروری تلاش می‌کنیم تا کورس قهرمانی پا برجا باشد تا بهتر از قبل در مسابقات حضور داشته باشیم. در زمینه فرهنگ سازی هم شما رسانه‌ها باید به ما کمک کنید

قیاسی: با اختلاف کم نسبت به مصر دوم شدیم

شادی غیاثی نایب‌رئیس فدراسیون و مربی تیم ملی هم در این نشست، گفت: بیش از ۵۴ کشور در مسابقات حضور داشتند که به میزبانی ایتالیا برگزار شد. ما در بخش بانوان در ماده ساحلی شرکت کردیم، در ماده ۴ در ۹۰ متر تیمی که مدال گرفتیم. استرالیا و نیوزیلند عنوان دار بودند و آنها مدال‌های ساحلی، دریایی و استخری را کسب می کردند.

وی گفت: در مقایسه با مصر نیز بچه‌های ما با اختلاف بسیار کم نقره گرفتند. بچه‌ها ۴ مرحله رقابت کردند که مرحله فینال کشورها به فینال A و B می‌رفتند که کشور ما توانست راهی فینال A شود که در این مرحله ۸ تیم حضور داشتند و ۸ تیم هم در فینال B رقابت کردند. در بخش ساحلی هم نماینده داشتیم و رستمی توانست راهی فینال A شود، اما متاسفانه در این مرحله خطای استارت داشت و حذف شد.

ناظری: ۷ رکورد ملی را جابه‌جا کردیم

محمد ناظری سرمربی تیم مردان هم گفت: مسابقات جهانی هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود که بزرگترین رویداد جهانی است. ما به خاطر محدودیت‌هایی که داریم در ماده دریایی اصلا شرکت‌کننده نداریم ، چون سخت افزاری لازم دارد که ما آنها را نداریم. بالاترین رتبه ما در سال ۲۰۱۲ رتبه هجدهم بود.

وی افزود: امسال با همان محدودیت‌ها جزو ۱۰ تیم برتر قرار گرفتیم و با توجه به اینکه بانوان در دریایی و استخری حضور ندارند لازم بود ما امتیازات بیشتری کسب کنیم. در بخش بانوان برای نخستین بار توانستیم به مدال برسیم و در بخش مردان نیز در ۱۰ رشته ۷ رکورد ملی زدیم. بدشانسی آوردیم و به خاطر استرسی که یکی از بچه‌ها داشت نتوانستیم به مدال برسیم. تیم جوانی داشتیم و تجربه خوبی کسب کردیم، به خاطر تیمی که بستیم تا ۱۵ سال می‌تواند ما را ساپورت کند. امیدواریم این جوانان را در آینده به سمت مدال‌آوری بروند.

ناظری خاطرنشان کرد: نجات‌غریق ورزشی است که شامل رشته‌هایی از شنا، قایقرانی و دوومیدانی است‌. مثلا استرالیا ورزشکاری داشت که مدال‌آور المپیک در دوومیدانی بود. بنابراین اگر قرار باشد در آینده در دریایی شرکت کنیم لازم است ورزشکاری از قایقرانی هم داشته باشیم.

حیدری: بانوان نجات غریق ثابت کردند حجاب مانعی برای کسب سکو نیست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =