کد خبر : 309262
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
-

زمین‌های دولتی مازندران مولدسازی می‌شود

زمین‌های دولتی مازندران مولدسازی می‌شود

استاندار مازندران با بیان اینکه زمین‌های دولتی که در اخیتار وزارتخانه‌ها در استان‌های شمالی به خصوص در مازندران قرار دارد، به زودی بامجوز کلی مولدسازی می‌شود؛ گفت: با استفاده از وام‌های مسکن، اصلاح بافت‌های فرسوده به ویژه در شهرهای بابل و ساری، عملیاتی می‌شود.

به گزارش عصرقائم، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه بزودی مقررات اجرایی مولد سازی دارایی‌های دولت که در اختیار وزارتخانه ها در استان است، ابلاغ می‌شود، گفت: با توجه به اختیاری که رئیس جمهور به استانداران داده‌اند، مولد سازی دارایی‌های در اختیار دستگاه‌های دولتی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: طرح مولد سازی دارایی‌های دولت بدون هیچ‌گونه تعارفی عملیاتی می‌شود و زمین‌هایی که ۳۰ تا ۳۵ سال متروکه افتاده است، با مجوز به نفع مردم استان مولدسازی می‌شود.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: طبق برنامه با مولدسازی دارایی‌های دولت، زیر ساخت‌های استان را توسعه می‌دهیم، زمین‌های دولتی که در اخیتار وزارتخانه‌ها در استان‌های شمالی به خصوص در مازندران قرار دارد، به زودی بامجوز کلی مولدسازی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان، به فعالیت کارگروه استانداری مازندران برای شناسایی املاک دولتی و چگونگی مولدسازی آن اشاره و بیان کرد: همه دستگاه‌های دولتی باید در این خصوص مشارکت کنند، در حال حاضر برای حمایت از نخبگان و افرادی که سرپناه و یا فضایی برای فعالیت‌های دانش بنیان ندارند با هدف تقویت حوزه علم و فناوری از این زمین‌های دولتی بهره‌گیری می‌شود.

حسینی‌پور در ادامه به اهمیت حفظ و حراست از زمین‌های کشاورزی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه دستگاه‌های نظارتی در این خصوص پای کار هستند، رسانه‌ها و مردم نیز می‌توانند هر گونه زمین‌خواری و یا تغییر کاربری و یا سوء استفاده از زمین‌ها در بافت روستایی را اطلاع بدهند.

وی به حساسیت‌ها و نظارت‌ها بر اجرای صحیح طرح‌های هادی روستایی با هدف توانمندسازی اقتصاد روستاهای مازندران اشاره کرد و افزود: باید آن‌قدر روستاها را به لحاظ رونق اقتصادی توسعه بدهیم تا شاهد بازگشت فرزندان روستاییان باشیم.

استاندار مازندران، از نهایی شدن ۵ پهنه ساخت شهرک مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت ۳۹هزار و ۱۰۰ واحد خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت ساخت مسکن ارزان، تامین زمین‌های دولتی برای اجرای این طرح بسیار مهم است و در این راستا ساخت شهرک‌های مسکونی در پنج نقطه با تامین حدود ۴۰۰ هکتار نهایی شد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر لزوم بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده شهرهای مازندران، تصریح کرد: همسو با رویکرد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، با استفاده از وام‌های مسکن، اصلاح بافت‌های فرسوده به ویژه در شهرهای بابل و ساری، عملیاتی می‌شود.

حسینی‌پور از رونق ساخت و سازهای مسکونی انبوه توسط یک شرکت خارجی با جدیدترین امکانات و زیر ساخت‌ها در مازندران خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم مسکن استیجاری ارزان قیمت از طریق شرکت‌های بزرگ ساخت و ساز ایجاد کنیم تا با انبوه سازی کافی، عرضه و تقاضا در مسکن به تعادل برسد؛ چراکه باید از رشد بی‌رویه اجاره مسکن جلوگیری کنیم.

زمین‌های دولتی مازندران مولدسازی می‌شود/ساخت مسکن استیجاری ارزان‌قیمت توسط یک شرکت خارجی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =