کد خبر : 309155
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
-

پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر آمریکا به خدمت گرفته می‌شود

پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر آمریکا به خدمت گرفته می‌شود

پس از سال‌ها تاخیر و مشکلات در حوزه فناوری، بالاخره پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر آمریکا به طور رسمی به خدمت گرفته خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناو هواپیمابر جرالد فورد روز دوشنبه ایالت ویرجینیای آمریکا را به همراه چند ناوشکن و دیگر کشتی‌های جنگی ترک می‌کند. این ناوگروه ضربتی به کشتی‌های فرانسه، آلمان و سوئد در اقیانوس اطلس خواهد پیوست تا به تمرینات نظامی از جمله جنگ‌افزار ضد زیردریایی بپردازد.

آدمیرال دوم دنیل دوایر گفت: اقیانوس اطلس منطقه‌ای با منافع استراتژیک است. هدف اصلی ما حمایت از صلح، ثبات و نبود تنش در منطقه اطلس است و این کار را با قدرت مشترک نظامی دریایی خود و متحدانمان انجام می‌دهیم.

دوایر، فرماندهی ناوگان دوم نیروی دریایی آمریکا را بر عهده دارد که کشتی‌های جنگی این کشور را بین ساحل شرقی آمریکا و دریای بارنتز با فاصله از سواحل روسیه و نروژ رهبری می‌کنند. آمریکا در سال‌های اخیر در پی افزایش بی‌سابقه عملیات‌های نظامی روسیه، تمرکز مضاعفی بر اطلس شمالی گذاشته است.

رزمایش‌های این هفته، هفت ماه پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین شروع می‌شود. کشورهای غربی از جمله آمریکا به اوکراین سلاح داده و تنش‌ها با کرملین را تشدید کرده‌اند. هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین کرد.

بردلی مارتین، یک محقق ارشد سیاسی در موسسه راند به آسوشیتدپرس گفت، رزمایش هفته آینده نشان‌دهنده توانایی‌های نظامی آمریکا و حمایت از ناتو خواهد بود. نگرانی از اقدامات احمالی روسیه هم در محاسبات این رزمایش‌ها لحاظ شده است.

مارتین گفت: ما همچنین به روسیه نشان می‌دهیم که اگر بخواهد پایش را از اوکراین فراتر بگذارد یا شرایط را به گونه‌ای که مورد پذیرش ما نیست، تشدید کند، با خیل عظیمی از نیروها مواجه خواهد بود.

مارتین ادامه داد، ناوهای هواپیمابر آمریکا نشان‌دهنده توانایی این کشور برای اعزام جنگنده‌هایش به سراسر جهان است. به رغم مشکلات ناو هواپیمابر فورد، این ناو بخشی از نمایش بزرگ توانایی‌های نظامی دریایی آمریکاست.

این ناو ۱۳.۳ میلیارد دلاری که گران‌ترین ناو آمریکایی است، نخستین ناو کلاس فورد جدید آمریکاست. این ناوها طراحی شده‌اند تا انواع گسترده‌تری از هواپیماها را حمل کنند و با خدمه کمتری قادر به فعالیت باشند. آن‌ها از یک سامانه الکترو مفنایس برای به پرواز درآوردن هواپیماها استفاده می‌کنند.

پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر آمریکا به خدمت گرفته می‌شود
ناو هواپیمابر جرالد فورد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + چهار =