کد خبر : 308895
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
-

پایش هوشمندانه زمین‌های کشاورزی با نرم‌افزار دانش‌بنیان

پایش هوشمندانه زمین‌های کشاورزی با نرم‌افزار دانش‌بنیان

نرم‌افزاری با کمک فناوری ژئوماتیک طراحی و تولید شد که امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را برای کشاورزان فراهم کرده است.

به گزارش عصرقائم، این نرم افزار دستیار هوشمند کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی و بهره‌برداری از دانش کارشناسان کشاورزی، ابزاری فراهم کرده است تا با پایش مراحل کاشت، داشت و برداشت ارتقای بهره وری، کاهش هزینه و افزایش میزان تولید، فروش محصول با قیمت واقعی، عملکرد مزرعه و درآمد بالاتری برای کشاورز فراهم شود.

این نرم افزار با استفاده از فنون سنجش از راه دور و عکس‌های ماهواره‌ای امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می‌دهد. این محصول توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان و با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این محصول از طریق یکپارچگی خدمات و تسهیل دسترسی به بازارهای مختلف از طریق امکان خرید و فروش آنلاین، گامی مؤثر در تغییر کشاورزی معیشتی به کشاورزی صنعتی و سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود.

نرم‌افزار “جالیزان” وضعیت مزرعه را از آغاز کشت محصول تا پس از برداشت بررسی می‌کند و اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ را با پیام‌‍‌های در حساب کاربری کشاورز که بر گوشی او نصب شده نظیر میزان سلامت محصول، مقدار سبزینگی، عملکرد آن و غیره را یادآور می‌شود.

پایش هوشمندانه زمین‌های کشاورزی با نرم‌افزار دانش‌بنیان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =