کد خبر : 308896
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
-

تشریح اهداف جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری

تشریح اهداف جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: محور و اهدف اصلی اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری، مردمی‌سازی فناوری در جامعه است.

به گزارش عصرقائم، دکتر علی خیرالدین در اولین جلسه شورای سیاستگذاری فیلم کوتاه فناوری و نوآوری که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: مفاهیم فناوری و نوآوری اگر برای مردم ملموس و قابل فهم نباشد و با زندگی مردم هم ارتباط نداشته نباشد، مسیر رشد تکاملی خود را در جامعه پیدا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: باید در جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری به آثار هنری مرتبط با فناوری‌های کاربردی و قابل استفاده برای مردم و مزایای استفاده از روش‌های فناورانه و نوآورانه تاکید کنیم و از توجه صرف به فناوری‌های سطح بالای مورد استفاده در صنایع پرهیز کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: استمرار جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری یک ضرورت است و باید هر سال توسط یک پارک علم و فناوری با حفظ استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در پارک علم و فناوری قم برگزار شود و حتی هر چند سال یک بار با گستره بین‌المللی برگزار شود.

خیرالدین بر جذب مشارکت استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری تاکید کرد و گفت: باید در محورهای جشنواره به بومی سازی فناوری‌ها و حل مشکلات جامعه در صنعت و کشاورزی با استفاده از فناوری اشاره شود.

امید رضایی فر، مدیرکل پشتیبانی امور فناوری وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برگزاری فیلم کوتاه فناوری و نوآوری در راستای ترویج فرهنگ فناوری در جامعه است و انتظار داریم ابا این جشنواره یک جریان قوی برای تولید آثار هنری با موضوع فناوری را در کشور ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر، مدیرکل صدا و سیمای استان قم نیز در این نشست با اعلام حمایت ویژه خود از برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری توسط پارک علم و فناوری قم گفت: برگزاری این جشنواره باعث تقویت جریان رسانه ای شرکت های دانش بنیان می شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره باعث می‌شود پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت‌های رسانه‌ای خود را تقویت کنند و آثاری تولید کنند که در رسانه های جمعی قابلیت انتشار داشته باشد.

به نقل از وزارت علوم، دکتر خیراله رهسپار فرد، رئیس پارک علم و فناوری قم در این نشست محورها و زمان‌بندی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری توسط این پارک را اعلام کرد و اعضای شورای سیاستگذاری نظرات خود را در خصوص برگزاری مطلوب این جشنواره مطرح کردند.

تشریح اهداف جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری
عکس آرشیوی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + سه =