کد خبر : 308732
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
-

چرا رییسی در ضیافت شام شانگهای شرکت نکرد ؟

چرا رییسی در ضیافت شام شانگهای شرکت نکرد ؟

رییس جمهور کشورمان به دلیل رعایت نشدن برخی پروتکل‌های جمهوری اسلامی ایران در مراسم شام شانگهای شرکت نکرد .

به گزارش عصرقائم، مهدی خانعلی‌زاده از خبرنگاران همراه هیات ایرانی در سفر به ازبکستان جهت شرکت در اجلاس سران شانگهای در توئیتر نوشت:

سران شرکت کننده در اجلاس شانگهای برای حضور در مراسم درختکاری، چند دقیقه قبل از مراسم، در سالنی کنار هم جمع شدن تا مراسم شروع بشه. آقای رئیسی به دلیل برنامه‌های متعدد، آخرین نفری است که به جمع ملحق می‌شود و به محض رسیدن، با دعوت رئیس‌جمهور ازبکستان، به محل درختکاری می‌روند.

بعد از پایان درختکاری، همه روسا به سمت سالن ضیافت رسمی شام می‌روند به جز یک نفر: سیدابراهیم رئیسی که به جای ضیافت، برای نماز و گفتگو با مردم مسلمان سمرقند به مسجد اهل‌بیت(ع) می‌رود. البته این عدم حضور، یک علت دیگر هم داشت: تاکید بر پروتکل‌های جمهوری اسلامی ایران در مراسم شام.

انتشار تصاویری از میز پذیرایی از سران شانگهای پیش از آغاز مراسم درختکاری که در قسمتی از آن برخی پروتکل‌های مورد نظر جمهوری اسلامی رعایت نشده بود، طی روز گذشته با سوالاتی همراه شد، مساله‌ای که مسوولان جمهوری اسلامی همواره بر رعایت آن تاکید داشته و دارند و در راستای آن رییس جمهور ایران در جریان حضور در ازبکستان برای شرکت در اجلاس سران شانگهای ترجیح داد برای پرهیز از هرگونه حاشیه سازی در این مراسم شرکت نکند.

چرا رییسی  در ضیافت شام شانگهای شرکت نکرد ؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =