کد خبر : 308719
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
-

پیاده‌روی اربعین تجلی ولایت‌مداری و استکبارستیزی است

پیاده‌روی اربعین تجلی ولایت‌مداری و استکبارستیزی است

استاد حوزه و دانشگاه مراسم پیاده روی اربعین را تجلی ولایتمداری عنوان کرد و گفت: مراسم باشکوه اربعین حسینی ‌نمایش زیبایی های عصر ظهور است.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در مراسم عزای اربعین حسینی درحسینیه شهدای مدافع حرم در موکب فاطمه الزهرا بابل در‌کربلای معلی ، مراسم پیاده روی اربعین را تجلی ولایتمداری عنوان کرد و افزود: مراسم باشکوه اربعین حسینی ‌نمایش زیبایی های عصر ظهور است و لازمه ختم شدن جریان حماسه اربعین حسینی به ظهور رعایت سه ویژگی تداوم ، تکثیر و تعمیق موضوع اربعین در زندگی است تا در تمام سال و همه زندگی جاری شود.

وی ادامه داد: نباید خوبی ها و ویژگی های برجسته اربعین منحصر به فضای اربعین باشد بلکه باید در همه‌شئون و همه زمان ها مداومت پیدا کند.

ماندگاری معرفی زیبایی های اربعین را از سوی شرکت کنندگان اربعین یک رسالت دانست و تاکید کرد: همت کنید تا زیبایی های اربعین از جمله حسن ظن، روح  ایثار را به عنوان هدیه به خانه ها و مناطق خودتان ببرید.

این استاد حوزه و دانشگاه لازمه مداومت دستاوردهای خوب اربعین را تمرین، بیان کرد و گفت: سعی کنید بعد از برگشت در حد خودتان ولو یک خدمت کوچک را در طول روز به نیت رضایت ساحت سیدالشهدا انجام دهید

وی خودخواهی را ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی دانست و ادامه داد: اختلاس ، فساداقتصادی و رانت از خودخواهی ها برمی خیزد و سقوط انسان را رقم‌می زند و لذا بر  این اساس مسوول در نظام اسلامی نباید ازامکانات خاص و ویژه ای برخوردار باشد.

ماندگاری تقویت روح توسل به خدا و اهل بیت را موجب استمرار ارتباط قلبی و عملی با اهل بیت به ویژه سیدالشهدا عنوان و اظهار کرد: بعد از بازگشت از‌ کربلای معلا با خود عهد ببندید یک گناه را به خاطر امام حسین(ع) ترک کنید و بعد از مدتی ثمره عجیب آن را به صورت عینی خواهید دید.

وی افزود: افزایش شمار حضور در مراسم اربعین و تکثیر اربعینی ها امروز نیاز است و هر کس سعی کند دست دوستش را به مراسم اربعین سال آینده بیاورد تا به امام‌حسین(ع) بگوید که یک یار را بر یارانت در کربلا افزودم.

این استاد حوزه و دانشگاه عمق بخشی محبت سیدالشهدا را یک دستاورد مهم دانست و گفت: مانند دانه های شکری باشید که وقتی در آب ریخته می شود در ظرف وجودی اهل بیت حل شوید زیرا ریگ ها در آب حل شدنی نیستند.

پیاده‌روی اربعین تجلی ولایت‌مداری و استکبارستیزی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 3 =