کد خبر : 308657
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
-

پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی وحدت امت اسلامی است

پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی وحدت امت اسلامی است

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عظمت و حقیقت راهپیمایی اربعین در قاب هیچ رسانه ای قابل توصیف کامل نیست، گفت: پیاده روی اربعین حسینی تجلی وحدت امت اسلامی با محوریت سیدالشهدا است.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام رضا حیدریان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سوگواری اربعین در حسینیه شهدای مدافع حرم موکب فاطمه الزهرا بابل در شهر کربلا ، پیاده روی اربعین حسینی را تجلی وحدت امت اسلامی با محوریت سیدالشهدا دانست و گفت: پیاده روی اربعین خروش توام با شور و شعور  برای جذب افراد با گویش ها، رنگ ها، نژادهای مختلف است که دور سیدالشهدا در آخرالزمان گرد هم می آیند.

وی افزود: در پیاده روی اربعین‌حسینی اقوام و ملیت‌های مختلف کنار هم به سمت حرم سیدالشهدا قدم برمی‌دارند تا رزمایشی برای انقلاب فراگیر جهانی و عدالت گستر حضرت حجت باشد و در این مسیر دیگر فرقی بین آداب و رسوم مختلف نیست بلکه همه مردم عالم در یک اقلیم خاص در پی گسترش‌توحید و عدالت هستند.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه راهپیمایی عظیم اربعین را موجب نقش برآب شدن نقشه های دشمنان عنوان و اظهار کرد: اربعین حسینی معجزه بزرگ الهی در آخرالزمان است که توطئه و نقشه های به ظاهر خانه‌مان سوز ولی در باطن پوشالی جریان باطل را بر هم بزند.

وی ادامه داد: خدمت رسانی در مواکب اربعینی در حقیقت فتح و پیروزی جریان مقاومت اسلامی است که می تواند شالوده استکبار جهانی و جریان نفاق را در هم بشکند و باید شکرگزار‌ پروردگار به خاطر این نعمت بزرگ بود.

حیدریان به فرازی از سخنان امام راحل که انقلاب اسلامی را بین الطلوعین ظهور نامید اشاره کرد و گفت: فجر انقلاب اسلامی وجود حضرت حجت هست و ما در پیاده روی اربعین می توانیم همین را هدف خود از بیعت با سیدالشهدا برای رسیدن به امام حاضر قرار بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: محبت حضرت سیدالشهدا تحت شعاع و ذیل محبت خداست و وجود با عظمت حضرت ولی عصر با محبت سیدالشهدا در دل تک تک ما تعبیه گردید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که عظمت و حقیقت راهپیمایی اربعین در قاب هیچ رسانه ای قابل توصیف کامل نیست، اظهار کرد: قاب‌های رسانه و تصاویر بسیار کوچکتر از آن است که بخواهد اربعین حسینی را به وصف بکشد زیرا این موج خروشان و جاذبه عظیم مغناطیسی قابل تحلیل کامل نیست.

وی افزود: هر کس با نیتی که به مراسم اربعین حسینی آمده است مطمئن باشد که سیدالشهداء او را در آغوش محبت خودش گرفته است و باید از این پس با وجود امام حسین عهد ببندیم که مسیر زندگی را بیشتر از قبل در سبک زندگی‌حسینی قرار بدهیم.

پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی وحدت امت اسلامی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =