کد خبر : 308668
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

فروش ۲ ملک شهرداری تهران در بورس

فروش ۲ ملک شهرداری تهران در بورس

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ۲ ملک شهرداری تهران در کمتر از یک ساعت پس از عرضه در بورس کالا به فروش رسید.

به گزارش عصرقائم، ابوالفضل فلاح با اعلام این خبر افزود: با توجه به استقبالی که در اولین روز از عرضه املاک شهرداری تهران از سوی متقاضیان صورت گرفت، هر دو ملک در کمتر از یک ساعت پس از عرضه به فروش رسیدند.

فلاح با تاکید بر شفافیت حداکثری فروش املاک بورس کالا اظهار کرد: فروش املاک از طریق بورس کالا، ابزار مالی جدیدی است که شهرداری تهران از آن بهره می‌برد و این نوع از فروش، به قدری شفاف است که ظرف مدت ۳ ماه سند قطعی به نام خریدار منتقل خواهد شد.

فلاح ضمن تاکید بر مزایای عرضه املاک شهرداری در بورس گفت: شفافیت بالا، اعتمادسازی و مولدسازی املاک از مزایای عرضه املاک شهرداری در مقایسه با روش های سنتی حراج املاک از جمله مزایده است. همچنین تعدد دفعات عرضه که تا ۷ روز قابل تکرار است باعث می شود، فرایند فروش املاک بسیار کوتاه تر شود که منجر به استقبال بیشتر متقاضیان خواهد شد.

عرضه مستمر املاک شهرداری تهران در بورس

عرضه املاک ریزدانه شهرداری در بورس کالا

فلاح در ادامه از عرضه مستمر املاک شهرداری تهران در بورس سخن گفت و افزود: در هفته‌های آتی نیز عرضه املاک در بورس کالا ادامه خواهد داشت و برنامه ما عرضه مستمر املاک در بورس است.

معاون شهردار تهران درباره تعداد املاک آماده عرضه در هفته‌های بعد گفت:  در حال حا ضر ۱۹ ملک آماده عرضه در بورس کالا داریم و هر هفته این عرضه مستمر صورت می گیرد؛ در این عرضه‌ها زمین، ملک مسکونی و تجاری نیز وجود دارد و تا پایان سال این اقدام به صورت مستمر ادامه پیدا می‌کند.

فلاح با اشاره به فرآیند عرضه املاک در تالار شیشه ای بورس، از ورود املاک ریزدانه به بازار بورس کالا خبر داد.

وی افزود: چند پروژه مشارکتی در تهران داریم که تعداد قابل توجهی از واحدهای تجاری و اداری آن آماده عرضه در بورس کالاست؛ آماده هستیم که در هر هفته تعدادی از این واحدها را به صورت مستمر در بورس کالا عرضه کنیم؛ ما به دنبال استفاده از دارایی های منجمد در شهرداری تهران هستیم و درآمد حاصل از این  اقدام صرف عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف شهری می شود.

امکان حضور پیمانکاران شهرداری در عرضه املاک از طریق بورس کالا

وی افزود: عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا تفاوت اساسی با روش های گذشته دارد؛ در بورس کالا صرفاً برای فروش ملک، عرضه صورت می گرفت، اما در شرایط کنونی هم افراد می‌توانند املاک را خریداری کنند و هم پیمانکار می‌تواند طلب‌های تادیه خود را تسویه کند که این تسویه با بدهی پیمانکاران برای اولین بار است که در شهرداری تهران عملیاتی می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره نحوه نظارت بر عرضه این املاک در بورس کالا عنوان کرد: اجرا کننده فرآیند عرضه شخص سوم است؛ شخص سوم هم غیر شهرداری تهران است؛ در حقیقت بورس کالا مرجع این کار است؛ در بورس کالا نظارت سه قوه، نظارت شرعی و نظارت دستگاه‌های مختلف وجود دارد و هیچ شائبه ای نیست.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، وی درباره قیمت گذاری املاکی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، بیان کرد: قیمت گذاری در بورس کالا و مزایده همواره یک سطح پایین‌تر از قیمت واقعی است تا شرایط رقابتی را ایجاد کند، امیدواریم تا با عرضه املاک در بورس کالا، ظرفیت کشف قیمت صحیح رخ دهد؛ پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی هم می‌توانند، تا قبل از روز عرضه با بازدید از املاک و بررسی قیمت منطقه ای، از قیمت واقعی ملک مطلع شوند.

فروش ۲ ملک شهرداری تهران در بورس/عرضه املاک ریزدانه شهرداری در بورس کالا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 6 =