کد خبر : 308690
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
-

در انتخابات آتی نتانیاهو ۶۰ کرسی و لاپید ۵۵ کرسی به دست خواهند آورد

در انتخابات آتی نتانیاهو ۶۰ کرسی و لاپید ۵۵ کرسی به دست خواهند آورد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در انتخابات آتی در اراضی اشغالی نتانیاهو ۶۰ کرسی، لاپید ۵۵ کرسی و لیست مشترک عربی پنج کرسی را به دست خواهند آورد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دو روز مانده به پایان مهلت احزاب اسرائیلی برای معرفی کاندیداهای خود در انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در ابتدای نوامبر آتی، شبکه عبری زبان “کان” گزارش داد، نتایج نظرسنجی که موسسه “کانتر” انجام داد، نشان می‌دهد که در انتخابات آتی، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود ۶۰ کرسی، یائیر لاپید، رئیس حزب “آینده‌ای وجود دارد” ۵۵ کرسی و لیست مشترک عربی پنج کرسی را به دست خواهند آورد.

هم نتانیاهو و هم لاپید برای تشکیل دولت به ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست نیاز دارند.

در این نظرسنجی، حزب نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ۳۲ کرسی و همپیمانانش در ائتلاف حزب “صهیونیسم دینی” ۱۲ کرسی و دو حزب دینی “شاس” و “یهدوت هتواره” به ترتیب ۹ و هفت کرسی و در مجموع ۶۰ کرسی را به دست می‌آورند.

این در حالی است که حزب لاپید (آینده‌ای وجود دارد) برای اولین بار ۲۴ کرسی و همپیمانانش در ائتلاف حزب “آبی-سفید” به ریاست بنی گانتس و حزب “امید نو” به ریاست گدعون ساعر ۱۲ کرسی و نیز همپیمانانش در حزب “کار”، “اسرائیل خانه ما” و “مرتز” هر کدام پنج کرسی و لیست مشترک عربی به ریاست منصور عباس نیز چهار کرسی و در مجموع ۵۵ کرسی به دست آوردند.

لیست مشترک عربی که ائتلافی از سه حزب عربی است، در حال حاضر مخالف پیوستن به ائتلاف نتانیاهو بوده و همچنین موافقتی با پیوستن به ائتلاف لاپید نیز نشان نمی‌دهد.

همچنین حزب “خانه یهود” به ریاست آیلت شاکید، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی از حد نصاب لازم برای حضور در پارلمان یعنی ۳.۲۵ درصد آراء رای‌دهندگان فراتر نرفت.

در پی بحران‌های سیاسی در اراضی اشغالی، انتخابات آتی پنجمین انتخابات در طول کمتر از چهار سال اخیر است که تنها یک بار نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه مشترکی با گانتس شد که آن هم زمان زیادی دوام نیاورد.

برخی کارشناسان اسرائیلی در صورت شکست همه احزاب در تشکیل کابینه، دعوت به برگزاری انتخاباتی جدید را بعید نمی‌دانند.

در انتخابات آتی نتانیاهو ۶۰ کرسی و لاپید ۵۵ کرسی به دست خواهند آورد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − سه =