کد خبر : 308606
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
-

تحویل ۱۰۰ اتوبوس‌ به شهرداری تهران برای هفته اول مهر در صورت تحویل خودروساز

تحویل ۱۰۰ اتوبوس‌ به شهرداری تهران برای هفته اول مهر در صورت تحویل خودروساز

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور درباره زمان بندی تحویل اتوبوس‌ها در قرارداد با عقاب افشان و ایران خودرو به شهرداری تهران و همچنین ۴۰۰ دستگاه ون، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش عصرقائم، مرضیه حصاری درباره جزئیات قرارداد وزارت کشور با شرکت عقاب افشان و سهم شهرداری تهران در این باره، توضیح داد: بر اساس ثبت‌نامی که پیش از شروع امسال انجام شد و پیش پرداختی که شهرداری کلانشهرها به وزارت کشور داشتند، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس [از قرارداد با شرکت عقاب افشان] تحویل شهرداری‌ها داده شد.

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور، با توجه به پرداختی که شهرداری تهران داشته، اتوبوس تحویل این نهاد هم شده است.

حصاری از تخصیص اتوبوس‌ به شهرداری‌ها طی دو هفته آینده خبر داد و افزود: شهر تهران برای تخصیص اتوبوس‌ در اولویت قرار گرفته است. درحال حاضر حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ون سهمیه شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که در صورت انعقاد قرارداد با ایران خودرو، تعداد اتوبوس‌ها از یکهزار دستگاه بیشتر هم خواهد شد. امیدواریم که بتوانیم نیاز تهران را در این بخش رفع کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به بازگشایی مدارس و ازدحام در تردد، چه تعداد اتوبوس تا مهر تحویل شهرداری تهران خواهد شد؟، گفت: اگر اتوبوس‌های ایران خودرو تحویل گرفته شود، در هفته نخست مهر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ایران خودرو به شهرداری تهران تحویل داده خواهد شد. البته قرارداد با ایران خودرو منعقد شده است اما باید ضمانت‌ها ضمیمه شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور با بیان اینکه حداقل ۶۰۰ دستگاه اتوبوس از قرارداد با عقاب افشان برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، افزود: سهمیه شهر تهران از این قرارداد قابل افزایش است و هرکدام از قراردادها که زودتر عملیاتی شود، پایتخت در اولویت تحویل قرار می‌گیرد.

حصاری درباره سهمیه ون‌ها هم گفت: ۴۰۰ دستگاه ون هم باید به شهرداری تهران داده شود. ون‌ها آماده است و باید روی رنگ، برچسب و مدل واگذاری آن‌ها به سازمان تاکسیرانی کار کنیم که تا اواسط مهر امسال به شهرداری تحویل داده شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، حصاری با بیان اینکه درحال حاضر شهرداری تهران از قرارداد با عقاب افشان نیز پیش پرداختش را واریز کرده است، افزود: قرار بود که تا تیرماه اتوبوس‌ها تحویل داده شود؛ اما باتوجه به تحریم‌ها، واردات قطعات طولانی شده است.

تحویل ۱۰۰ اتوبوس‌ به شهرداری تهران برای هفته اول مهر در صورت تحویل خودروساز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 9 =