کد خبر : 308549
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

عراق: بیش از ۲میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند

عراق: بیش از ۲میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در اظهاراتی با بیان اینکه ایران زائران را به صورت تدریجی بفرستد اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند.

به گزارش عصرقائم، عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام کرد که تمام زائران برای ورود به عراق بازرسی می‌شوند و گذرنامه‌های آن ها باید مهر شود و هیچ کس بدون داشتن گواهی رسمی نمی‌تواند وارد شود.

وی گفت که از طرف ایرانی می خواهیم که زائران را به صورت یک دفعه اعزام نکند بلکه آن ها را به صورت تدریجی و گروهی بفرستد زیرا این امر بر سلامتی زائران تاثیر می گذارد.

الوائلی همچنین گفت از ایران می خواهیم که به تعداد مورد توافق میان دو طرف درخصوص اعزام زائران پایبند باشد.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در ادامه گفت که تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی از طریق گذرگاه های مرزی وارد عراق شدند و این مساله نیازمند بررسی جدی است.

وی همچنین گفت که هماهنگی کامل میان سازمان گذرگاه های مرزی و وزارت کشور عراق وجود دارد.

بر اساس این گزارش، آمار ورود و خروج زائران به عراق تا پایان روز گذشته (جمعه) به شرح ذیل است:

زرباطیه(مهران)؛

ورود: ۹۴۹،۴۱۷

خروج: ۱۸۳،۷۱۶

شلمچه؛

ورود: ۵۲۴،۹۸۵

خروج: ۹۵،۱۲۲

الشیب(چذابه)؛

ورود: ۲۲۲،۰۲۸

خروج: ۵۴،۸۶۷

منذریه(خسروی)؛

ورود: ۱۴۲،۲۶۹

خروج: ۱۲،۳۹۷

فرودگاه بین المللی نجف؛

ورود:۷۴:۷۰۳

گذرگاه سفوان(کویت)؛

ورود: ۱۳،۸۷۴

خروج: ۵،۸۳۲

فرودگاه بین المللی بغداد؛

ورود: ۶،۶۶۲

جمع کل؛

ورود: ۱،۹۳۳،۹۳۸

خروج: ۳۵۱،۹۳۴

پیش از این محمد الکنانی، عضو کمیته مناسک استانداری میسان عراق  در خصوص آخرین وضعیت زائرین اربعین گفت که استانداری  میسان توانست ۹۰ دستگاه خودرو برای انتقال زائران به صورت رایگان فراهم کند.

وی گفت که این خودروها در دو محور فعالیت می کنند؛ محور اول انتقال زائران از گذرگاه الشیب(چذابه) به مرکز استان میسان را در بر می گیرد و در محور دوم فعالیت این خودرو ها انتقال زائران از مرکز استان میسان به استان ذی قار است.

الکنانی همچنین گفت که امروز شاهد یک سانحه رانندگی بودیم و در تصادف دو خودرو ۳ نفر زخمی شدند و برای انجام کارهای درمانی آن ها به بیمارستان الزهرا منتقل شدند.

این مسئول عراقی درخصوص اقدامات ایران در این خصوص گفت: ایران امروز به طور رسمی ۳۰ دستگاه اتوبوس به عراق فرستاد تا در روند انتقال زائران از گذرگاه الشیب(چذابه) مشارکت داشته باشند و مقرر شد که سوخت این اتوبوس ها برعهده دیوان شرعی استان میسان و در راستای خدمت به زائران امام حسین(ع) باشد.

محمد الکنانی در بخش دیگری از اظهارات خود نیز گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ هزار و ۵۷۷ نفر از مرز شیب(چذابه) وارد عراق شدند درحالی که ۱۴ هزار و ۲۵۶ نفر از این مرز عراق را ترک کردند.

وی همچنین گفت که مجموع زائرانی که از ابتدا از مرز شیب وارد عراق شدند ۲۵۰ هزار نفر است.

محمدکاظم آل صادق در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با وضعیت زائران ایرانی در نجف و کربلا و انتشار برخی اخبار مبنی بر این‌که برخی از آنها در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند و نتوانستند موکب‌هایی برای استراحت پیدا کنند و یا این‌که آب آشامیدنی متناسب با تعداد زوار وجود ندارد، اظهار کرد: همانطور که پیش از این گفتیم متاسفانه امکانات متناسب با جمعیت حاضر نیست و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد بهترین راه این است که زائران با مدت حضور خود را در نجف و کربلا کاهش دهند تا این فرصت فراهم شود دیگر زائران زیارت کنند.

وی اضافه کرد: من همین امروز آخرین وضعیت زائران نجف را دریافت کردم وضعیت مقداری نسبت به روزهای گذشته بهتر شده تعداد بیشتری از موکب‌ها مستقر شده‌اند و تعدادی آب و یخ تهیه شده است.

سفیر ایران در عراق همچنین اظهار کرد: به خاطر وضعیت جاده‌ها و همچنین خستگی راننده‌ها ما سالانه در مراسم راهپیمایی اربعین شاهد تلفات جاده‌ای ناشی از تصادف هستیم و متاسفانه در سال جاری نیز چنین موضوعی را شاهد بودیم.

عراق: بیش از ۲میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند/ ایران زائران را گروهی اعزام کند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =