کد خبر : 308497
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
-

رئیس سیا حمله روسیه به اوکراین را “شکست خورده” دانست

رئیس سیا حمله روسیه به اوکراین را “شکست خورده” دانست

مدیر سازمان سیا ادعا کرد، حمله روسیه به اوکراین را اکنون می‌توان یک “شکست” قلمداد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روزنامه گاردین، ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک سخنرانی که در پی ضدحمله سربازان اوکراینی علیه نیروهای روس در شمال شرق اوکراین ایراد کرد، گفت اکنون می‌توان حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین را به عنوان یک “شکست” قلمداد کرد.

ویلیام برنز در کنفرانسی در شهر واشنگتن گفت که پوتین زمانی که تصمیم به حمله در فوریه گرفت، عزم اوکراین را دست‌کم گرفته بود و اکنون در مورد حمایت بین‌المللی از کی‌یف، همین اشتباه را مرتکب می‌شود.

برنز در این صحبت‌هایش در شهر واشنگتن که از سوی نیویورک تایمز منتشر شد، بیان کرد: پوتین اکنون دارد روی این شرط می‌بندد که قرار است از اوکراینی‌ها، اروپایی‌ها،‌ آمریکایی‌ها سرسخت‌تر باشد…من معتقدم و همکاران من در سازمان سیا معتقدند، این قمار پوتین همانقدر غلط است که فرضیات او در فوریه گذشته درباره اراده اوکراینی‌ها برای مقاومت نشان دادن غلط بود.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا اظهار کرد: نه فقط ضعف ارتش روسیه برملا شده است…بلکه اقتصاد روسیه و نسل‌های مردم روسیه با آسیب‌های بلندمدت مواجه خواهند شد.

اخیرا گزارش شد، نیروهای ارتش اوکراین در اولین ضد حمله بزرگ خود از بهار امسال،‌ “پیشرفتی چشمگیر” را رقم زده و نیروهای روسیه را از برخی مواضعشان در منطقه خارکیف عقب رانده‌اند. مقامات اوکراینی “نظام سکوت” را در کل خط مقدم جنگ اعمال کرده و با اشاره به مهم بودن غافلگیری در ضد حمله علیه نیروهای روسیه، اجازه حضور به خبرنگاران نمی‌دهند.

روز جمعه ویتالی گانچف، مقام ارشد منصوب شده از طرف روسیه برای منطقه خارکیف تایید کرد سربازان روسیه در موضع عقب‌نشینی قرار گرفته‌اند. ویتالی گانچف به تلویزیون دولتی روسیه گفت:‌ صرف حقیقت نقض شدن مواضع دفاعی ما، یک پیروزی چشمگیر برای نیروهای مسلح اوکراین است.

رئیس سیا حمله روسیه به اوکراین را "شکست خورده" دانست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + چهارده =