کد خبر : 308551
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
-

دانشجویان مهم‌ترین سرمایه کشور برای حرکت به سوی آینده هستند

دانشجویان مهم‌ترین سرمایه کشور برای حرکت به سوی آینده هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مشکلات، سختی‌ها در مسیر حرکت رو به جلو فراوان است اما نقاط امیدبخش و قدرت‌بخش بسیاری در پیش روی ما قرار دارد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین اختتامیه طرح حامیم در استان آذربایجان شرقی، شرکت در این طرح را مقدمه‌ای برای ورود جوانان توانمند به عرصه‌های حل مشکلات کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه دانشجویان امروز ادامه دهنده راه شهدا هستند، تشریح کرد: ۲۵ دانشجو از دانشجویان همین دانشگاه در مبارزه با رژیم طاغوت و در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که نشان می‌دهد مسیر حرکت و نقش آفرینی در مسئولیت‌ها برای کسی بسته نیست اما این مسئولیت در برهه‌های زمانی مختلف، اشکال گوناگونی به خود می‌گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشجویان را صاحبان میراث ارزشمندی دانست که از شهدا به ارث رسیده و تاکید کرد: هر کدام از بزرگان تاریخ ما سهم مهمی در جایگاه ارزشمند امروز ما دارند؛ بنابراین ما همیشه باید در راه پیش رو ناظر به دستاوردهای ارزشمندی که در گذشته نبود و با جهد و جهاد و مبارزه به دست آمد، خود را توصیف کرده و در ادامه مسیر حرکت کنیم.

وی با دعوت دانشجویان به مطالعه تاریخ ایران افزود: رجوع به تاریخ است که می‌تواند تصویری دقیق از وضعیت گذشته را به ما نشان دهد تا بدانیم اکنون در چه حال و موقعیتی هستیم. به عنوان مثال این روزها که خبر فوت گورباچف که آخرین نفر از صدر هیئت رئیسه جماهیر شوروی است را مد نظر قرار بدهید و از خود بپرسید که چه اتفاقی در دوران پس از انقلاب رخ داد و چطور ایرانی که روزی به دست شوروی و انگلیس و آمریکا تحقیر می‌شد، به جایگاهی رسید که رهبرش به شوروی ابرقدرت می‌گوید ما آمادگی داریم تا کشور شما را نجات دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با ظلم و استکبار است تصریح کرد: در جریان ترور حاج قاسم سلیمانی، ایران از محاکمه و انتقام سخن گفت و آمریکایی‌ها اذعان کردند هزینه گزافی بابت محافظت از عاملان ترور پرداخت می‌کنند؛ این اتفاق در دنیایی رخ داده که آمریکایی‌ها می‌گفتند ما فقط باید در آن حرف بزنیم و حکمرانی کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به راهپیمایی اربعین و طرح این گزاره که ایران اسلامی دو قطبی‌های رایج را کنار زده و قطب سومی را با حضور کشورهای مستضعف و ستمدیده ایجاد کرده، تشریح کرد: اربعین به عنوان یک حرکت جهانی و بدون مرز تمام قواعد رایج در شناخت و فهم جوامع بشری را کنار زده و با کنار هم قراردادن افراد مختلف از ادیان و مذاهب گوناگون و کنار زدن ارزش‌های مادی و جایگزین کردن مفاهیم متعالی انسانی، معنای جدیدی را در مطالعات اجتماعی و سیاسی ایجاد کرده است.

به گزارش مرکز ماوا، وی در بخش پایانی سخنان خود با توصیه به دانشجویان مبنی بر لزوم مسئولیت‌پذیری نسبت به تعالی جامعه گفت: جریان استکبار و استبداد به دنبال این است که با تمام ابزارها و امکانات، انسان را زمینی کند تا اعضای یک جامعه از واقعیت‌ها و فکرهای عالی دور شوند؛ در این دنیا شما دانشجویان کسانی هستید که می‌توانید جامعه را ارتقا و رشد دهید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مشکلات، سختی‌ها در مسیر حرکت رو به جلو فراوان است اما نقاط امیدبخش و قدرت‌بخش بسیاری در پیش روی ما قرار دارد که حرکت در این مسیر جز با شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای حرکت به سمت آینده روشن که مهم‌ترین آن شما دانشجویان هستید، میسر نخواهد شد.

دانشجویان مهم‌ترین سرمایه کشور برای حرکت به سوی آینده هستند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =