کد خبر : 308513
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
-

تشکیل تیم ملی مدیریت پرستاری در بحران در وزارت بهداشت

تشکیل تیم ملی مدیریت پرستاری در بحران در وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور، تربیت پرستاران دوره دیده برای کنترل و مدیریت حوادث و بلایا را ضروری خواند و گفت: تیم ملی پرستاری در بحران با آموزش ۱۰۰ پرستار از سراسر کشور تشکیل شده است.

به گزارش عصرقائم، دکتر عباس عبادی در سومین دوره آموزشی مدیریت پرستاری در حوادث و بلایا، گفت: برای ایجاد تیم ملی پرستاری بحران، از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرستارانی که در زمینه‌های تریاژ، آی سی یو و اورژانس، مهارت و تجربه دارند در سه دوره آموزشی پودمانی پرستاری بحران به صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینند.

وی با بیان این که این دوره‌ها با همکاری مرکز تحقیقات حوادث و بلایای دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی تدوین و ارائه می‌شود، اظهار کرد: پیش از این دو دوره ۳ روزه برای حدود ۶۵ پرستار برگزار شده و این سومین دوره است که با حضور ۳۵ نفر به مدت سه روز در حال برگزاری است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، افزود: بعد از اتمام سه دوره آموزشی به افراد معرفی شده، گواهی داده می‌شود و این افراد دوره دیده موظف هستند در شهر و استان خودشان به پرستاران با تجربه و علاقمند به صورت آبشاری آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

بنابر اعلام وبدا، وی در پایان تاکید کرد: در شرایط بحرانی، پرستاران آموزش دیده دوره پرستاری بحران، هسته مرکزی ارائه خدمات درمانی را می‌توانند بر عهده گیرند.

تشکیل تیم ملی مدیریت پرستاری در بحران در وزارت بهداشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =