کد خبر : 308440
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
-

اعزام ۴۰ اتوبوس رایگان زائران مازندرانی به مرز مهران

اعزام ۴۰ اتوبوس رایگان زائران مازندرانی به مرز مهران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، گفت: ۴۰ اتوبوس از شهرستان‌های مختلف استان جهت اعزام کاروان زائران پیاده‌روی اربعین به مرز مهران به صورت کاملا رایگان در حال انجام است که این اقدام برای نخستین‌بار در سطح کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، روح الله سلگی در گفت‌وگو ، در ارتباط با اقدامات انجام شده برای اعزام کاروان‌های مازندران به مراسم معنوی اربعین، اظهار کرد: امروز ۴۰ اتوبوس از شهرستان‌های مختلف استان جهت اعزام کاروان زائران پیاده‌روی اربعین به مرز مهران به صورت کاملا رایگان در حال انجام است که این اقدام برای نخستین‌بار در سطح کشور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این کاروان‌ها از دو نقطه مرکز و غرب استان امروز با حضور مقامات استانی بدرقه می‌شوند؛ افزود: حدود ۱۷ اتوبوس در منطقه غرب استان با محوریت شهرستان چالوس و مابقی حدود ۲۳ اتوبوس در مرکز استان همراه با مراسمات شایسته به کشور عراق اعزام خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سه خروجی استان یعنی سوادکوه، آمل و چالوس، ایستگاه‌های صلواتی ایجاد کردیم که از زائران بومی و عبوری سایر استان‌های همجوار، پذیرایی خواهند کرد.

سلگی از ثبت بیش از ۹۰ هزار مازندرانی برای حضور در مراسم معنوی اربعین خبر داد و گفت: همه تلاش ما این است که مقدمات حضور زائران به صورت مناسب فراهم شود.

وی متذکر شد: ما امسال با برنامه ریزی انجام شده بنا را بر آن گذاشتیم که به جای اینکه مراسم اربعین صرفا در مقصد انجام شود، یک حرکت نمادین را در مبدا آغاز کنیم که تبلور قدرت نرم عالم تشیع است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، یادآور شد: مازندران دیار علویان است که زنجیره ارادت مردمان این دیار به بیش از ۱۲۰۰ سال باز می‌گردد و امروز این تبلور با اعزام زائران مازندرانی به مراسم اربعین، مستحکم‌تر و با بصیرت‌تر از گذشته، همچنان ادامه دارد.

اعزام 40 اتوبوس رایگان زائران مازندرانی به مرز مهران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 13 =