کد خبر : 308308
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

بازار طلا تحت تاثیر سیگنال مذاکرات

بازار طلا تحت تاثیر سیگنال مذاکرات

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه بازار طلا و سکه کاملا تحت تاثیر اخبار برجام قرار دارد و مدتی است که ثابت و راکد مانده است؛ گفت: در حال حاضر، هم خریداران و هم فروشندگان از بازار معاملات، عقب نشینی کرده‌اند و این امر موجب، تشدید رکود در بازار شده است.

به گزارش عصرقائم،  محمدرضا نصیری در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: بازار طلا و سکه کاملا تحت تاثیر اخبار برجام قرار دارد و مدتی است که ثابت و راکد مانده است.

وی افزود: در ابهام ماندن فرجام برجام و شایعات ضدونقیض، موجب شده است تا شاهد تنش‌های قیمتی باشیم و با کوچکترین شایعه‌ای در خصوص برجام، قیمت‌ها در هر گرم، ۱۰۰ هزار تومان افزایش و یا کاهش می‌یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هم خریداران و هم فروشندگان از بازار معاملات، عقب نشینی کرده‌اند و این امر موجب، تشدید رکود در بازار شده است.

نصیری با اشاره به قیمت ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار تومانی امروز  هر مثقال طلا، خاطرنشان کرد: هر گرم طلا در معاملات امروز با نرخ یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان محاسبه شد.

وی بیان کرد: درواقع تمامی قیمت‌ها خبری است و هیچ قیمت واقعی در بازار وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، تاکید کرد: یکی از چالش‌های جدی سال‌جاری در کنار این رکود در بازار به مسئله مالیات بر اساس تراکنش‌های سال قبل بر می‌گردد که از چند ماه آینده که اخذ مالیات آغاز شود، تفاوت چند برابری نسبت به سالیان قبل، اعتراضات و گلایه‌های فراوانی را بدنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حالی نخستین روز کاری امسال با گرمی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه حدود ۱۱ میلیون تومانی شروع شد که اکنون تا به اینجای کار یه افزایش قابل ملاحظه را تجربه کرده است.

بازار طلا تحت تاثیر سیگنال مذاکرات/ تشدید رکود بازار با عقب‌نشینی خریداران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =