کد خبر : 308319
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
-

استفاده از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای تعاونی‌ها درست پیگیری شود

استفاده از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای تعاونی‌ها درست پیگیری شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل برای توسعه تعاون باید استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از معافیت های مالیاتی و بیمه ای برای تعاونی ها باید پیگیری تا بدرستی انجام گیرد.

به گزارش عصرقائم، حسن خیریانپور در مراسم افتتاح نمادین ۴۵۷ طرح تعاونی در سراسر کشور با اشتغالزایی بیش از ۱۱ هزار نفر و سرمایه گذاری بیش از ۴۱۷۲ میلیارد تومان و افتتاح ۸ طرح تعاونی در مازندران اظهار کرد: در اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از بخش های اقتصادی بخش تعاون نام برده شده است که نشان از اهمیت این بخش در کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تأکید بر توسعه بخش تعاون، اظهار کرد: تعاون می تواند هم به صورت خرد، متوسط و کلان تاثیر زیادی بر روی اقتصاد در سطح استان و کشور داشته باشند.

خیریانپور با اعلام اینکه آمادگی داریم در رابطه با پرداخت تسهیلات نهایت همکاری را با تعاونی ها داشته باشیم، افزود: در تمامی کارگروه ها اولویت را به بخش تعاون اختصاص دادیم و طرح‌های تعاونی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات واحدهای تعاونی از طریق خود تعاونی ها، فرمانداران، ادارات تعاون شهرستان ها و استان باید منعکس شود، ادامه داد: مسائل و مشکلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید مطرح و پیگیری شود.

وی خواستار تشکیل کمیته تخصصی بخش تعاون در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شد و گفت: موانع، بخشنامه های مزاحم و قوانین دست و پاگیر باید اصلاح شود.

خیریانپور با بیان اینکه از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل برای توسعه تعاون باید استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از معافیت های مالیاتی و بیمه ای برای تعاونی ها باید پیگیری تا بدرستی انجام گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با بیان اینکه جامعه و بخش اقتصادی کشور باید روز به روز بیشتر بخش تعاونی را باور کنند و به نقش و جایگاه بی‌بدیل آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: دولت مردمی سیزدهم به بخش تعاون نگاه حمایتی ویژه‌ای دارد و استاندار جهادی مازندران نیز در توسعه و ترویج تعاون پای کار بوده و حمایت می‌کند.

علی باقری با اعلام اینکه استان مازندران رتبه دوم در تشکیل تعاونی‌ها را در سطح کشور دارد، به فعالیت ۷ هزار و ۷۱۱ شرکت تعاونی در استان اشاره کرد که نقش بسزایی در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی دارند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و نقش تعاونی‌ها را در تحقق این موضوع مهم دانست و افزود: در شرایط اقتصادی کنونی تعاونی‌ها از بهترین جایگاه مردمی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برخوردارند.

در این مراسم مدیران عامل شرکت های تعاونی استان مازندران به ارائه گزارشی از فعالیت ها و موانع پیش رو پرداختند.

استفاده از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای تعاونی‌ها درست پیگیری شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =