کد خبر : 308320
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
-

ابعاد و راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید اجرا شود

ابعاد و راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید اجرا شود

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه تمامی ابعاد و راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه ها باید اجرا شود، گفت: در بحث مولفه های تربیتی و فرهنگی این سند ۲۱ راهبرد دارد که ذیل انها ،روش ها و اجرای آن نیز بیان شده است.

به گزارش عصرقائم، سردار سیاوش مسلمی در نشست هم اندیشی و هم افزایی اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها که با حضور  سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و مدیران و روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برگزار شد، با اشاره به مدیران تصمیم ساز و تصمیم گیر در دانشگاه ها گفت: اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها ملزم به اراده و یقین و اعتقاد مدیران دانشگاه ها است.

مسلمی اعتقاد مدیران به اسلام را در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها مهم دانست و افزود:روسا و اساتید دانشگاه ها از افراد تاثیرگذار در جامعه هستند.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه تمامی ابعاد و راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه ها باید اجرا شود، خاطرنشان کرد: در بحث مولفه های تربیتی و فرهنگی این سند ۲۱ راهبرد دارد که ذیل انها ،روش ها و اجرای آن نیز بیان شده است.

مسلمی با اشاره به تصویب این سند در سال ۹۲ و ابلاغ آن به دانشگاه ها اضافه کرد: دشمن در نوع مواجهه با نظام اسلامی از تاکتیک های گذشته استفاده نمی کند بلکه امروزه بر روی دومولفه قدرت سرمایه گذاری کرده است.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه دشمن در مولفه های قدرت سخت علیه نظام ناامید شده است، گفت: دشمن با راه اندازی جنگ نرم  و با بهره گیری از روش ها و تکنیک های نوین، د رحال ضربه زدن به نظام است.

بنا برگفته مسلمی دشمن در حوزه های مختلف جنگ نرم اعم از جنگ اقتصادی و ارزی و فرهنگی، برعلیه نظام فعالیت می کند.

فرمانده سپاه کربلا به تغییر سبک زندگی هم اشاره کرد و ادامه داد: دشمن باراه اندازی جنگ ادراکی در حال تغییر سبک زندگی انسان است و با ترویج تفکر اومانیستی می خواهد دنیا را تسخیر کند.

مسلمی با تصریح براینکه دشمن با در دست داشتن امپراتوری رسانه ای در صدد مهندسی افکار است، خاطرنشان کرد: دشمن با بهره گیری از قدرت رسانه ای علیه نظام جنگ شناختی راه انداخت.

فرمانده سپاه کربلا به ریزش ها و رویش های انقلاب هم اشاره کرد و گفت: عده ای که تا دیروز در صف اول انقلاب بودند، امروز در گروه ریزش های انقلاب قرار گرفتند.

مسلمی در ادامه سخنان خود با قدرت علمی هم اشاره و بیان کرد: با توجه به احادیث و روایت ها علم قدرت است و دشمن از همین قدرت علمی سوء استفاده کرده است.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها پرداخت و گفت: دبیرخانه اجرای سند در دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه ها راه اندازی و مدیریت ، نظارت و اجرای آن در این دبیرخانه پیگیری شود.

مسلمی به ولایت پذیری محض حاج قاسم اشاره کرد و ادامه داد:ولایت پذیری و ولایت مداری مدیران و روسای دانشگاه ها، سبب می شود تا در اجرای این سند در دانشگاه ها تسریع شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اگر در جاهایی موفق نمی شویم و به اهداف خود نمی رسیم به خاطر عدم پیروی از ولایت است، افزود: اگر نسبت به گفتمان امامین انقلاب زاویه پیدا کردیم، دچارانحراف شده و به نتیجه نمی رسیم.

ابعاد و راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید اجرا شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =