کد خبر : 308180
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
-

مسئولان تا می‌توانند به مردم خدمت کنند

مسئولان تا می‌توانند به مردم خدمت کنند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی انقلابی مردمی است و باید مسئولان به مردم خدمت کنند و در هر شرایطی حال مردم را رعایت کنند.

به گزارش عصرقائم، آیت الله سیدرحیم توکل در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بابل با حضور نمایندگان مردم شهرستان بابل در مجلس ومسئولان شهرستانی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات این شهرستان در بخش های مختلف در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان بابل برگزار شد تکریم و پاسخگویی به مردم را سبب تقویت اعتقاد به دولت و نظام اسلامی دانست وافزود : دغدغه‌مند بودن نسبت به امور مسلمین از جمله وظایف مسئولان انقلاب اسلامی است که نباید مسئولان انقلاب اسلامی با سهل انگاری و پشت گوش انداختن وظایف جاری مردم را بازی دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر کسی با حق مردم بازی کند در همین دنیا با او بازی می‌شود از این رو تکریم و پاسخگویی در مقابل مردم موجب تقویت اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان خواهد شد.
وی بیان داشت: خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها برشمرده شده است.
آیت الله توکل اذعان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی مردمی است و باید مسئولان به مردم خدمت کنند و در هر شرایطی حال مردم را رعایت کنند.
امام جمعه شهرستان بابل نیز با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم از جمله وظایف مسئولان انقلابی است اظهارداشت: هیچگاه مشکلات مردم نباید با واسطه حل گردد بلکه مردم به عنوان ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی باید به مشکلاتشان رسیدگی شود.
حجت الاسلام روحانی ادامه داد:حاكمان در واقع نعمت حكومت را از مردم به امانت گرفته اند و بايد بدانند كه به درستي بايد اين نعمت الهي را ادا كنند و در برابر مردم بايد پاسخگو باشند كه از حدود الهي اين نعمت تجاوز نكرده باشند. پس در واقع مردم ولي نعمت مسئولان نظام اسلامي هستند چون اگر مردم نبودند حكومت حاكماني معنا نداشت پس علت اين نعمت خود مردم هستند.
وی بیان کرد: نباید مسئولان نسبت به اعتبارات تخصیص داده شده بی اعتنا باشند.

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نامناسب بودن وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان بویژه در حوزه جاده‌های روستایی، بر ضرورت تسریع در جبران عقب ماندگی‌های این بخش با تخصیص اعتبارات ملی و استانی تاکید کرد.

وی تصریح کرد علاوه برحل بحران راه فاجعه زیست محیطی انجیلسی
وپروژه فاضلاب شهرستان بابل باید در کوتاهترین زمان ممکن حل شود.
کریمی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی از وزاری دولت سیزدهم ابراز داشت: مجلس یازدهم حامی دولت سیزدهم است وهریک از وزرایی که در کارشان کم کاری نمایند استیضاح خواهند شد.
کریمی با اشاره به کاهش قیمت برنج در هفته های اخیر ادامه داد: با توجه به اشرافیت وزیرجهاد کشاورزی به ممنوعیت ورود برنج در زمان برداشت محصول این وزیر با این اقدام خود کشاورزان شمال کشور را نابود کرده است.
وی با قدردانی ازپیگیری برخی از وزرا مانند وزیر نیرودر حوزه عدم قطعی برق وآبرسانی به شهرهای گروه الف ابراز داشت: محرابیان با توجه به مشکلات عدیده اش به تعهدات خوددر موردعدم قطعی برق عمل نموده است وتوانسته با برنامه ریزی های درست آن را کنترل نماید.
کریمی اظهار داشت:با توجه به فرصت یکساله دولت در بخش های مختلف اکنون دولت متوجه شده که بسیاری از وزرا کارایی لازم را ندارند لذا قطعاً چنانچه دولت در اصلاح کابینه تعلل کند، مجلس به این مسئله ورود کرده و کابینه دولت را به نفع مردم به کابینه‌ای قدرتمند و یک‌دست اصلاح می‌کند.
فرماندار شهرستان بابل نیز در این جلسه باجمع بندی مسائل و مشکلات مطرح شده اظهارداشت: نقطه تمایز جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌ها، فلسفه و ماهیت حکمرانی این نظام، یعنی حاکمیت مردم است، افزود: مردم ولی نعمتان مسئولین هستند و مسئولین خادم و نوکر مردم هستند و تا زمانی که این قاعده برقرار باشد انقلاب بر مدار ارزش‌های خود حرکت می‌کند.
وی تصریح کرد:مردم معیار ارزشیابی مسئولان می باشند و باید مسئولان در مواجه با مردم بهترین خدمات را ارائه دهند.
فرماندار شهرستان بابل عنوان داشت:باید در شرایط کنونی فاصله بین مردم و مسئولان کاهش پیدا کند تا بتوانیم شرایط سخت کنونی را برای مردم آسان کنیم. و با هم افزایی و اتحاد کشور رابه سمت آرامش سوق دهیم.
گرجی با بیان اینکه هیچ جایگاهی بالاتر از خدمت در جمهوری اسلامی نمی باشد اذعان داشت:مسئولان باید با پیگیری مطالبات به حق مردم آنان را به سرانجام برسانند ونبایدمدیران با سهل انگاری باعث شوند که اعتبار تخصیص داده شده جذب نشود.
فرمانداربابل عنوان داشت: حضور مستمر و همه جانبه مردم در عرصه های مختلف انقلاب و نظام اسلامی پایگاه مستحکمی را برای نظام و مسئولان پدید آورده است. مسئولان و سیاست مداران نظام با داشتن چنین پایگاه مستحکمی می توانند در برابر فشارهای سیاسی و بین المللی مخالفان نظام مقتدرانه بایستند و بسیاری از مشکلات نظام را حل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور به موقع مدیران در جلسات اشاره کرد وافزود: در صورت عدم حضور مسئول در جلسات ویا عدم پیگیری مطالبات مسوول مربوطه در جلسات بعدی دعوت نخواهد شد و سهل انگاری به اداره کل گزارش دادخواهد شد وازنماینده مدیرکل در جلسات بعدی دعوت خواهد شد.
فرماندار بابل اظهار داشت:مسئولان باید درجذب اعتبارات فرا شهرستانی وملی تمام تلاش خود کنند تا اعتبار تخصیص داده شده بازگشت نکند.
مسئولان تا می‌توانند به مردم خدمت کنند/تذکر به مدیران برای برگشت نخوردن اعتبارات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =