کد خبر : 308177
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

آتش به جان جنگل‌های کیاسر افتاد

آتش به جان جنگل‌های کیاسر افتاد

سرپرست اداره کل مدریت بحران مازندران از وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی کیاسر در بخش چهاردانگه شهرستان ساری خبر داد و گفت: نیروهای امدادی در منطقه مشغول عملیات مهار و اطفاء حریق هستند و هماهنگی برای اعزام بالگرد نیز به منطقه انجام شده است. ‎

به گزارش عصرقائم، حسینعلی محمدی شیرکلایی اظهار کرد: بعدازظهر روز گذشته گزارش وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات کیاسر به اداره منابع طبیعی اعلام شد و بلافاصله اقدامات لازم برای اعزام نیروها به منطقه صورت گرفت، اما با توجه به موقعیت جنگلی و پرشیب محل آتش‌سوزی، عملیات مهار همچنان ادامه دارد.

وی افزود: محدوده دچار حریق تا کنون حدود سه هکتار ارزیابی می‌شود که نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در کنار نیروهای امدادی، بسیج و مردمی در حال جلوگیری از گسترش آتش هستند. از شهرستان‌ های همجوار هم درخواست کمک شده است و نیروهای امدادی حال اعزام به منطقه هستند.

محمدی از برنامه‌ریزی برای اعزام بالگرد به محل وقوع آتش‌سوزی خبر داد و گفت: بالگرد از مازندران برای کمک به اطفاء حریق در گیلان اعزام شد که با وقوع آتش‌سوزی در کلاردشت و کیاسر فراخوان داده شد تا بالگردها به مازندران برگردند. بالگرد در کلاردشت با انجام چند سورتی پرواز موفق به مهار آتش شد و اکنون نیز برای مهار آتش در کیاسر به سمت این منطقه در حال پرواز است اما با توجه به تاریک شدن هوا هنوز مشخص نیست که امکان انجام عملیات را داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی مشغول اجرای آتش‌بُر هستند تا از گسترش آتش جلوگیری کنند؛ در صورتی که انجام عملیات آب‌پاشی و اطفاء توسط بالگرد امشب میسر نباشد، نیروها تا زمان روشن شدن هوا برای مهار آتش فعالیت خواهند کرد تا پس از روشن شدن هوا بالگرد برای انجام عملیات در منطقه فعال شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: جلسه ستاد بحران را با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان در کیاسر برگزار می‌کنیم تا برای ادامه عملیات مهار آتش تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساری نیز اظهار کرد: محدوده دچار حریق دارای پوشش جنگلی درختان راش است که به دلیل شیب تند آن عملیات مهار به سختی انجام می‌شود.

علیرضا محمدنژاد افزود: با توجه به وجود برگ‌های خشک به جا مانده در کف جنگل که بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر روی هم انباشته شده‌اند، امکان گسترش آتش‌سوزی روی زمین وجود دارد. متاسفانه وزش باد در این منطقه نیز مهار آتش را سخت‌تر کرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای امدادی از نکاچوب، چوب و کاغذ و نیروهای مردمی در محل آتش‌سوزی مشغول فعالیت هستند تا از گسترش آتش با ایجاد آتش‌بُر جلوگیری کنند؛ امیدواریم که با اضافه شدن بالگرد به عملیات، بتوانیم آتش‌سوزی را به طور کامل مهار کنیم.

مازندران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر اداره می‌شود. اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و اداره کل منابع طبیعی نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه‌ها را مدیریت می‌کند.

بیشتر بخوانید

مهار حریق در جنگل‌های کلاردشت پس از ۱۱ ساعت

اعزام بالگرد برای اطفای حریق جنگل در کلاردشت/علت وقوع آتش‌‎سوزی در دست بررسی است

آتش به جان جنگل‌های کیاسر افتاد/عملیات برای مهار حریق همچنان ادامه دارد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + پنج =