کد خبر : 308094
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
-

مطهری: داوری‌ها را تحمل کردم ولی حقمان خورده شد

مطهری: داوری‌ها را تحمل کردم ولی حقمان خورده شد

سرمربی نساجی می‌گوید که او از داوران تنها انتظار دارد عدالت را در زمین رعایت کنند.

به گزارش عصرقائم، حمید مطهری سرمربی نساجی مازندران در کنفرانس خبری پیش از دیدار با مس کرمان در جمع خبرنگاران گفت: از همه تشکر می‌کنم که این راه را می‌آیید، می‌دانم که رفت و آمد سخت است. می‌دانید که من همیشه در مورد مسائل فنی حرف می‌زنم ولی در یکی، دو روز گذشته مدام از آنالیزور می‌پرسیدم داور بازی چه کسی است؟ واقعا من به خاطر نمی‌آورم که سه هفته پشت هم اشتباهات فاحش داوری برای یک تیم اتفاق بیفتد و مدام دنبال این بودم ببینم داور چه کسی است؟ بابت این قصه واقعا متاسف هستم.

وی در مورد دیدار فردا ادامه داد: به نظر من دو تیم خوب مقابل هم بازی می‌کنند. مس کرمان با تمام وجودش بازی می‌کند و تیم بسیار دونده‌ای است. بازی جذابی خواهد شد و ما محکوم به برد هستیم و امیدوارم که این اتفاق بیفتد و این برد را به هواداران پرشورمان تقدیم کنیم.

سرمربی نساجی در مورد علت بازی نکردن حامد شیری و تعداد مصدومان و محرومان عنوان کرد: خدا را شکر حامد شیری مصدومیتی ندارد، بر اساس تاکتیک تیمی حامد در دیدار گذشته بازی نکرد ولی حامد بزرگ و کاپیتان تیم ما است و من از این دست بازیکنان زیاد دارم و واقعا مثل بازوان من هستند؛ از تک‌تک آنها تشکر می‌کنم. حامد کنار تیم، خیلی قوی به کارش ادامه می‌دهد. ایوب کلانتری به نا حق در بازی قبلی اخراج شد و این چالش ما خواهد بود ولی ما همیشه نشان داده‌ایم که یک تیم هستیم و کار تیمی ما فوق العاده است؛ از این بابت خوشحالم که بازیکنان توانمندی دارم که می‌توانم جایگزین کنم ولی اتفاق ناخوشایندی افتاد و با بی عدالتی ایوب اخراج شد.

مطهری در مورد پیش‌بینی‌اش از قضاوت فردا گفت: اولا که من از کمیته داوران می‌خواهم که داوران باتجربه برای ما بگذارند. آنها می‌خواهند داوران بزرگ را برای تیم‌های بزرگ بگذارند ولی من قاطعانه می‌گویم نساجی تیم بزرگ و پر طرفداری است. داوران بی نام و نشان برای ما می‌گذارند؛ داور بازی قبلی وحشتناک بود. من سه هفته تحمل کردم و در مورد داوری حرف نزدم ولی دیدم که حق تیم من را می‌خورند و این خواسته هواداران بود. سعی کردم همیشه حرفه‌ای رفتار کنم ولی به ناحق سر تیم من را بریدند. آقای فغانی، داور مسابقه فردا فخر داوری ایران است، من خیلی خوشحالم که فردا ایشان را به‌عنوان داور نه‌تنها در بازی خودمان بلکه در فوتبال ایران می‌بینم.

او اظهار کرد: اگر آقای فغانی اشتباهی هم انجام بدهد می‌دانم که بی قصد و غرض است. ایشان بارها خودش را نشان داده و توانمند است. نکته‌ای که در قضاوت‌های آقای فغانی بارز است این است که خودش فوتبال بازی کرده واقعا مربی و بازیکن را درک می‌کند. امیدوارم فردا یک روز خوب برای داوری ما و هر دو تیم باشد. همیشه گفتم دوست دارم عدالت رعایت شود. هیچ موقع نخواسته‌ایم که به نفع نساجی گرفته شود، ما دوست داریم عدالت رعایت شود. درباره آقای فغانی می‌توانم این جمله را بگویم که ایشان فخر داوری فوتبال ایران است.

مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تیم نساجی تمریناتش را در مازندران برگزار نمی کند، گفت: اگر شما در فوتبال حرفه‌ای باشید، می دانید که در زمین مسابقه نباید تمرین کرد. اگر هفته گذشته دو جلسه تمرین تیم را در ورزشگاه شهید وطنی برگزار کردم، برای این بود که تیم نزدیک به دو سال و خرده ای در اینجا بازی نکرده بود.

او ادامه داد: به خاطر همین دو جلسه در آن زمین تمرین کردیم اما خیلی از آیتم های تمرینی خود را انجام ندادیم، مانند استارت ها، چون زمین کنده می شود. پس بنابراین دوست دارم که نگاه شما خیلی ریز بینانه تر باشد. این سوال شما، سوال حاشیه ای است. من از خدایم است که تیم را به این جا بیاورم. این تیم به مازندران و مردمش تعلق دارد، ولی در زمینی که تیم مسابقاتش را برگزار می‌کند، هیچ موقع تمرین نمی‌کند، به‌جز یک جلسه تمرین قبل از روز بازی.

مطهری اظهارکرد: شما به همین تیم فولاد دقت کنید، آیا آنها در زمین مسابقه تمرین می کنند؟ خیر؛ چون سه زمین خوب دیگر دارند و آنجا تمرین می کنند. به‌جز ورزشگاه وطنی، یک زمین دیگر را به من معرفی کنید تا در آنجا تمرین کنم. یک هفته تیم را به ساری آوردم و تمرین کردیم که صدای همه بازیکنان به دلیل سفتی چمن درآمد. به همین دلیل دوست دارم که کارشناسی صحبت کنید، سوال شما کارشناسی نبود.
سرمربی نساجی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: ما دوست داریم به مازندران برگردیم ولی باید زیرساخت‌ها مهیا شود و زمین تمرین در اختیار ما گذاشته شود. مگر من می توانم ۷ روز هفته را در ورزشگاه وطنی تمرین کنم؟ از این زمین هیچی نمی ماند. همین زمینی که شما درباره آن صحبت می کنید، می دانید که چه مشکلاتی دارد؟ نمی دانید ولی من مشکلاتش را می‌دانم. شاید در دو، سه ماه آینده ببینید که چه اتفاقی برای این زمین خواهد افتاد و این را می بینید. من مشکلات زمین را می دانم، بنابراین سوال شما کارشناسی نبود و باید درباره آن اینگونه صحبت می‌کردم.

مطهری در مورد اینکه بازیکنان تیم او علی‌رغم انجام بازی خوب، اما با اضطراب و استرس بازی می کنند، توضیح داد: نساجی نباید در این جای جدول باشد. به خاطر شرایط داوری، تیم من امتیازات به حقش را جمع نکرده و این باعث شده تا برای گل زدن عجول باشند و این به تیم استرس وارد کرده است. اگر شما به بازی‌های ما دقت کنید و اتفاقات را ببینید، تیم من خیلی راحت تر و با آرامش بهتری بازی می‌کرد، ولی قضایای داوری باعث شده این اتفاقات بیفتد.

او ادامه داد: در نهایت این ها به من مربوط می شود. صحبت‌هایی که مطرح کردم، اصلا بهانه نیست. من ایرادات تیمم را می دانم و در حال رفع آن هستیم. ولی این که درباره آن صحبت می کنم، بدان معنا نیست که تمام مشکلات تقصیر داوران است. ما یکسری ایراد داریم که باید آنها را برطرف کنیم. از این بابت مشکلی نداریم. ولی باز هم می‌گویم اتفاقاتی که داوران برای ما رقم زدند، تیم ما را عجول کرده است. ولی من با بچه‌ها صحبت کردم و خواستم تا مسائل داوری را از ذهن شان بیرون کنند و از فردا یک استارت جدید خواهیم زد، یک شروع دوباره خواهیم داشت و همه اتفاقات داوری را فراموش خواهیم کرد.

سرمربی نساجی درباره ضعف این تیم در خط دفاعی و برنامه هایش برای اصلاح این ضعف نیز گفت: با حرف شما موافق هستم. ما ضعف هایی در خط دفاعی داشتیم و سعی کردیم آنها را رفع و رجوع کنیم. در بازی آخر دیدید که نزدیک به ۴۰ دقیقه، ۱۰ نفره بازی کردیم. بچه های من فداکارانه بازی کردند و به آرمانهای تیمی وفادار بودند. چه آنهایی که درون زمین بودند و چه بازیکنانی که خارج از زمین بودند، فوق العاده کار کردند.

یکی ا‌‌ز آن نشانه های خوب، همین کلین شیت کردن است که به دفاع تیمی ما برمی گردد. یعنی کل نفرات از خط حمله تا علیرضا حقیقی خوب و فوق العاده کار کردند و این اتفاق افتاد که من امیدوارم این کلین شیت کردن ها ادامه پیدا کند. طبیعی است که یک‌سری ضعف ها همیشه وجود دارد. ما با روی باز می پذیریم، من یک آدم انتقاد پذیر هستم. چون اگر شما انتقاد پذیر نباشید، در مسیر پیشرفت قرار نمی‌گیرید. از انتقادهایی که سازنده باشد از جمله صحبت شما را به روی چشم می پذیرم و باید آنها را رفع و رجوع کنیم و مشکلی بابت آن نداریم. بازی با پیکان یک هشدار خیلی خوب بود که تیم ما علی‌رغم ۱۰ نفره شدن، نشان داد که می‌تواند خوب کار کند؛ این دفاع تیمی به کل مجموعه تیم بر می گردد و امیدوارم این شرایط را حفظ کنیم.

او در مورد شرایط آداما بازیکن خارجی این تیم نیز گفت: من در انتخاب کردن بازیکن، وسواس دارم. او با شرایطی که به تیم ما اضافه شد، از لحاظ بدنی شرایط خوبی نداشت. ما و همکاران تلاش کردیم تا آداما را به شرایط خوبی برسانیم. ضمن اینکه می دانید فرهنگ ها متفاوت است. آداما در لیگ فرانسه بازی کرده، پس بازیکن کوچکی نیست. او برابر پاریس سن ژرمن بازی کرده پس بازیکن توانمندی است، ولی از لحاظ بدنی آماده نبود. او به شرایط خوبش نزدیک می شود. این وظیفه ما است که او را سریع تر آماده کنیم، انشاالله که بتوانیم در بازی‌هایمان از او استفاده کنیم.

مطهری: داوری‌ها را تحمل کردم ولی حقمان خورده شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =