کد خبر : 308021
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
-

کرملین: پوتین در مراسم تشییع و خاکسپاری گورباچف شرکت نمی‌کند

کرملین: پوتین در مراسم تشییع و خاکسپاری گورباچف شرکت نمی‌کند

کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین به دلیل “کمبود وقت و مشغله کاری” قرار نیست در مراسم خاکسپاری میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی شرکت کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اینسایدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «متاسفانه، برنامه کاری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به او این امکان را نخواهد داد تا در مراسم خاکسپاری میخائیل گورباچف شرکت کند.»

وی افزود که پوتین از  از بیمارستان «کلینیک مرکزی» روسیه – جایی که گورباچف درگذشت – بازدید کرد و بر روی تابوت او گل گذاشت.

پسکوف در ادامه اظهار کرد: «مراسم خاکسپاری گورباچف عواملی از یک مراسم خاکسپاری دولتی را شامل خواهد شد. یک گارد تشریفاتی و مراسم خداحافظی ترتیب داده خواهد شد.»

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سه‌شنبه شب، پس از مدت‌ها مبارزه با یک بیماری جدی در سن ۹۱ سالگی در روسیه درگذشت.

گورباچف ​​که در سال ۱۹۸۵ به قدرت رسید، موجی از اصلاحات سیاسی و اقتصادی را با هدف مدرن سازی اتحاد جماهیر شوروی که از بحران‌های شدید رنج می‌برد، به راه انداخت. وی ​​از طرفداران نزدیک شدن به غرب بود و در سال ۱۹۹۰ برنده جایزه صلح نوبل شد.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه ضمن عرض تسلیت بابت درگذشت میخائیل گورباچف، اظهار کرد: «گورباچف سیاستمدار و دولتمردی بود که تاثیر شگرفی بر روند تاریخ جهان گذاشت.»

کرملین: پوتین در مراسم تشییع و خاکسپاری گورباچف شرکت نمی‌کند
ولادیمیر پوپتین و میخائیل گورباچف – دسامبر ۲۰۰۴
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 13 =