کد خبر : 307963
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
-

بخش خصوصی در اقتصاد مازندران میدان‌داری کند

بخش خصوصی در اقتصاد مازندران میدان‌داری کند

استاندار مازندران گفت: اقتصاد مازندران اگر می خواهد روان شود باید بخش خصوصی میدان دار باشد و با اعتبارات دولتی نمی توان برای توسعه استان اقدام کرد.

به گزارش عصرقائم، سیدمحمود حسینی پور در آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر استان در جشنواره شهید رجایی افزود: همه ما باید تلاش کنیم که بر مدار رفتار اخلاقی و جهادی شهدای هشت سال دفاع مقدس حرکت کنیم و با در نظر گرفتن شاخص هایی که شهید رجایی در نظر گرفتند، برای اعتلای روزافزون کشور در تکاپو باشیم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارکنان دولت، ۱۰ شاخص و ویژگی را برای دولت سیزدهم برشمردند که این تعاریف بسیار منحصر به فرد و بی‌سابقه در بین دولت های ادوار گذشته بوده است.

استاندار مازندران ادامه داد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و استان در ایجاد این کارنامه ارزنده که منجر به رضایت رهبر معظم انقلاب شد، نقش داشتند و جلب رضایت رهبری برای این دولت بسیار ارزنده است.

حسینی پور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با یکی از شاخص های دولت سیزدهم فرمودند که این دولت مسوولیت پذیر است که این جمله برای همه ما جای تامل بود چراکه در دولت های قبل بسیاری از وظایف ناقص اجرا شد و یا سلب مسوولیت شده بود.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث واکسن کرونا دولت قبل اعلام کرد که به دلیل تحریم ها واردات واکسن امکانپذیر نیست اما دولت سیزدهم در کمتر از ۲ ماه توانست این طلسم را بشکند و با واردات واکسن، مشکلات جامعه را در شیوع کرونا برطرف کرد.

استاندار مازندران گفت: بسیاری از مدیران دستگاه های اجرایی استان هم در یکسال گذشته با الگو برداری از مدیران ملی با وجود موانع، مشکلات و کمبود اعتبارات اقدامات شایانی انجام دادند و گره های کوری که در دولت های قبل در استان باز نشد در یکسال گذشته باز شد.

وی تصریح کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، مطالب ارزنده رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان دولت را تحلیل محتوا و ۱۰ شاخصی که ایشان در ارتباط با دولت سیزدهم برشمردند را منعکس و فرهنگ سازی کنند.

حسینی پور افزود: ما نیازمند آن هستیم که خودمان را هم ارزیابی کنیم و با بازگشت به عقب اگر ضعفی در کار وجود دارد برای رفع این نواقص احتمالی بکوشیم.

استاندار مازندران ادامه داد: در حکمرانی اسلامی هر مسوولی خودش باید عملکردش را محاسبه کند تا بفهمد در مقابل خدا و مردم چقدر بدهکار است.

وی اضافه کرد: اگر همه ما در محاسبات شخصی، بدهکاری های خودمان به خدا و مردم را بجای اقدامات انجام شده ارزیابی کنیم به طور حتم این امر باعث رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.

استاندار مازندران گفت: در کنار خدمت خالصانه به مردم باید دستاوردهای این نظام را هم بیان کنیم چراکه برخی از رسانه های معاند با هزینه های مالی که برخی دشمنان آن را تامین می کنند، درصدد بی اهمیت جلوه دادن این اقدامات هستند.

حسینی پور ادامه داد: ورزشگاه وطنی با تلاش مضاعف مسوولان در زمان مشخص به بهره برداری رسید که این امر بسیار ارزنده است.

جهاد تبیین راهبرد خنثی‌سازی جنگ رسانه‌ای

استاندار مازندران گفت: راهکار مقابله با جنگ رسانه ای دشمن، جهاد تبیین است و باید اصحاب رسانه و مسوولان امر با بیان دستاوردهای نظام نشاط اجتماعی را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری های خوبی در استان انجام شده است که در آینده نزدیک مردم این دیار حلاوت آن را خواهند چشید.

حسینی پور در ادامه توضیح داد: تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به بهره وری توجه کنند و برای رونق اقتصادی استان راهی جزء جذب بخش خصوصی و استفاده بهینه از منابع نداریم.

حسینی پور گفت: اقتصاد مازندران اگر می خواهد روان شود باید بخش خصوصی میدان دار باشد و با اعتبارات دولتی نمی توان برای توسعه استان اقدام کرد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان برای جذب سرمایه گذار راهکارهای عملی بیاورند و با برنامه ریزی اصولی در یکسال آینده برای حمایت و جذب فعالان اقتصادی بکوشند.

استاندار مازندران تصریح کرد: یک کارشناس در یک اداره می تواند تمام زحمات مدیران را هدر دهد به همین دلیل بدنه اداری و کارشناسی دستگاه های اجرایی باید به شدت مورد توجه مدیران قرار یگیرد. خیال می کنیم اگر مدیر عوض شود شرایط تغییر خواهد کرد در حالی که کار در بدنه ادارات است و باید کار به دست افرادی که مقید به ارزش های انقلاب و سیاست دولت هستند، سپرده شود و اگر این مهم رخ دهد زمانی که سرمایه گذار وارد استان می شود طبق مقررات در کمتر از ۱۵ روز مجوز آن صادر خواهد شد.

حسینی پور بیان داشت:رفتار کارشناسی در جذب سرمایه گذار بسیار مهم است، باید اخلاق حرفه ای اداری در جذب بخش خصوصی را به کارکنان دستگاه های اجرایی آموزش دهیم.

استاندار مازندران با بیان این که، هرجا که کارکنان دولت مورد توجه مدیران قرار گیرد آن دستگاه موفق خواهد شد، گفت: شاخص بهره وری در انتخاب مدیر برگزیده جشنواره شهید رجایی جزو اولویت ها است و با حضور اساتید دانشگاهی در ارتباط با این مهم بین مدیران و کارکنان دولت آموزش های لازم ارائه شود.

حسینی پور افزود: به سرعت باد مولفه های مدیریتی در حال تغییر است و باید مدیران خود را به روز کنند و آنان اگر بخواهند در مدار سنتی حرکت کنند هیچگاه موفق نخواهند نشد.

وی ادامه داد: اگر بهره وری اداری بالا برود قفل بسیاری از کارها در استان باز خواهد شد و باید با ارایه آموزش بفهمیم که کدام یک از چرخنده های کار در استان لنگ می زند و اگر دستگاهی اشکالاتی دارد باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت فصلی این چالش را نامه نگاری کند و مدیران مربوطه هم در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح این چالش ها اقدام کند.

حسینی پور خاطر نشان کرد: جشنواره شهید رجایی تنها اعطای یک لوح تقدیر نیست و باید سال به سال مشکلات اداری و اجرایی حل شود و دستگاه هایی که توفیقی در این جشنواره ها کسب نمی کنند هم باید ارزیابی شوند.

استاندار مازندران افزود: در بحث برنامه ریزی باید تحول بزرگ در استان روی دهد و این ارزشیابی هایی که الان انجام می شود شاید اشکالاتی در آن باشد و ما باید به مرور بر روی شاخص هایی که در ارزشیابی ها تاکید داریم ،توجه بیشتری داشته باشیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: ممکن است برخی از ادارات در طول سال خدمات زیادی انجام دهند اما نتوانستند توفیق چندانی را در این جشنواره کسب کنند که این امر هیچ چیز از ارزش های مدیران پرتلاش کم نمی کند.

وی ادامه داد: برای سال های آینده برنامه داریم یک سری شاخص هایی را برای جشنواره شهید رجایی اضافه کنیم تا با تلاش همگانی ارزیابی دقیق تری نسبت به عملکرد دستگاه های اجرایی استان داشته باشیم.

حسینی پور اضافه کرد: برخی از دستگاه ها هستند که کارنامه و عملکرد خوبی دارند اما وقتی که بازرسی هایی انجام می شود آنان برخی فرمت های اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی را تکمیل نمی کنند که باید این رویه اصلاح شود.

استاندار مازندران با بیان این که، مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: به معنای واقعی آنان پای انقلاب ایستادند و هرجایی که این نظام مقدس دچار مشکلی شد اقشار جامعه پای کار آمدند که این دستاوردها بسیار ارزنده است.

حسینی پور اضافه کرد : ۴۳ سال است که ابر قدرت ها کشور را محاصره کردند اما مردم پای آرمان های انقلاب ایستادند که این رویکرد بسیار ارزنده است.

وی خاطر نشان کرد: مدیران نباید خود را دور از مردم بدانند بلکه باید آنان خود را در کنارشان بدانند و مسوولی حق ندارد با غرور و از نگاه بالا به پایین با اقشار مردم رفتار کند.

حسینی پور گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سامانه ای طراحی کند تا مردم مدیران دستگاه های اجرایی مازندران را ارزیابی کنند تا میزان رضایتمندی آنان از مدیران مورد تفسیر و تحلیل قرار گیرد.

استاندار مازندران ادامه داد: مردم ما مستحق خدمت بی منت مسوولان دولتی هستند و اولویت ما مردمی سازی تمامی امور است و اگر مدیریت خودمان را مردمی کنیم به معنای واقعی موفق خواهیم شد.

استاندار مازندران با بیان این که، اولین اولویت اقتصادی در استان کشاورزی است، گفت:  با توجه به مجموعه انتظاراتی که مسوولان دولتی و رهبر معظم انقلاب دارند تمامی دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و دستگاه های نظارتی در خدمت تولیدکنندگان و کشاورزان باشند.

حسینی پور ادامه داد: مردم پذیرفتند و برایشان نهادینه شده که دولت توان حل مشکلات جامعه را دارد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید محور وحدت تمامی دستگاه های اجرایی برای گره گشایی از  دغدغه های اقشار جامعه باشد.

وی گفت: کارهای بزرگی در استان آغاز شده که باید با تلاش همگانی برای رفع دغدغه های آحاد مردم گام بر می داریم.

وی گفت: طبق دیدگاه آیت الله رئیسی، استاندار یک استان رئیس جمهور منطقه است و هدف از این بحث کارشناسی آن است که اولویت ها برای توسعه کشور استان ها هستند.

حسینی پور افزود: به نفع مردم همدل باشیم و حق نداریم به خاطر کار سلیقه ای و اختلاف داخلی کار مردم معطل بماند.

استاندار مازندران گفت: نیازمند رشد هشت درصدی اقتصادی در استان هستیم و روز گذشته قرارداد پنج هزار میلیاردی سرمایه گذاری در صنعت برق و سه هزار میلیارد تومانی در بخش آب استان منعقد شده است.

بخش خصوصی در اقتصاد مازندران میدان‌داری کند/کار مردم نباید معطل بماند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 6 =