کد خبر : 307962
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
-

افتتاح تالار مرکزی ساری پس از ۱۵ سال انتظار

افتتاح تالار مرکزی ساری پس از ۱۵ سال انتظار

یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران طی سال‌های اخیر تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری تالار مرکزی ساری بوده است که با نگاه ویژه دولت سیزدهم پس از ۱۵ سال انتظار، طی یک سال اخیر به سرانجام رسید و قرار است فردا به بهره‌برداری برسد.

به گزارش عصرقائم، مجتمع بزرگ تالار مرکزی ساری که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا سال گذشته نیمه تمام مانده بود، طی یک سال اخیر و از زمان روی کار آمدن دولت مردمی با شتاب گرفتن مراحل ساخت آن، قرار است فردا ۱۱ شهریورماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد به طور رسمی افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران طی سال‌های اخیر تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری تالار مرکزی ساری بوده است که خوشبختانه با نگاه ویژه دولت سیزدهم پس از ۱۵ سال انتظار، طی یک سال اخیر به سرانجام رسید و قرار است فردا به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری با زیر بنای ۱۲ هزار و ۹۶۷ متر مربع سال ۱۳۸۶ از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد؛ اما این پروژه هم همانند بیش از ۳ هزار پروژه نیمه تمام مازندران مشمول امروز و فرداها و اما و اگرها شد؛ طی سال‌های اخیر بارها از سوی مسئولان وقت،  زمان‌های مختلفی برای بهره‌برداری از این مجتمع فرهنگی اعلام شده بود که هیچ گاه این امر تحقق نیافت؛ در نهایت این پروژه با تکمیل مراحل نهایی طی کمتر از یک سال حالا میزبان اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.

گفتنی است  ۱۳۰ میلیارد تومان در سال‌های قبل برای این طرح هزینه شد و اخیراً نیز ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بزرگ تخصیص یافت که با این مبلغ که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری است این تالار به مرحله افتتاح رسید.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ متری و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع ساخته شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور به حساب می‌آید، همچنین تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۹۴۶ نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۱ نفر، سالن سینما با ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با ۱۵۸ صندلی است که با تجهیزات جدید در اختیار اهالی فرهنگ و هنر مازندران قرار می‌گیرد.

افتتاح تالار مرکزی ساری پس از 15 سال انتظار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =