کد خبر : 307944
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از همین ماه اعمال می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از همین ماه اعمال می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریورماه خبر داد.

به گزارش عصرقائم، «میرهاشم موسوی» دیروز با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اظهار کرد: در این زمینه ابتدا باید از رئیس‌جمهور تشکر کنم که شخصاً نسبت به این موضوع ورود پیدا کرد و با دستور ویژه آقای رئیسی، این مسئله به سمتی رفت که به افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح انجامید.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، حقوق بازنشستگان سایر سطوح بر مبنای مصوبه شورای عالی کار در سال جاری افزایش یافت که در همین خصوص حقوق این گروه از بازنشستگان ۳۸ درصدی بعلاوه عدد ۵۱۵ هزار تومان افزایش یافت و دغدغه بازنشستگان در این زمینه پاسخ داده شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش حقوق بازشتستگان حداقل‌بگیر و سایر سطوح در سال جاری گفت: افزایش ۵۷ و چهار دهم درصدی برای حداقل‌بگیران بود و ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح؛ که این افزایش، بی‌سابقه بوده است.
موسوی افزود: ان‌شاءالله در شهریورماه، احکام بازنشستگان سایر سطوح صادر و پرداخت حقوق این افراد نیز بر اساس احکام جدید صورت می‌گیرد. بازنشستگان می‌توانند طی چند روز آینده احکام خود را در سیستم الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی مشاهده کنند.

او ادامه داد: معوقات و مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی نیز از اول فروردین سال ۱۴۰۱ اعمال و پرداخت خواهد شد اما برای پرداخت معوقات باید زمینه‌هایی فراهم شود. البته در ارتباط با مباحث مالی این مابه‌التفاوت، جلساتی را با کانون بازنشستگان برگزار کرده‌ایم و این جزو تعهداتمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانید زمانی برای پرداخت معوقات و مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح اعلام کنید، گفت: تلاش می‌کنیم سهامی که از دولت می‌گیریم را تبدیل به نقدینگی کرده و پرداخت کنیم. البته مدل‌هایی را نیز طراحی می‌کنیم و بازنشستگان نگران نباشند و ما تلاش خواهیم کرد در اسرع وقت این شرایط فراهم شود که پرداخت معوقات را انجام دهیم.

موسوی به خدمات ارائه شده به زوج‌های نابارور اشاره و تصریح کرد: به تمام کسانی که به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و پرونده تشکیل بدهند و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند این خدمات ارائه خواهد شد. تاکنون به ۹ هزار زوج نابارور خدمت‌رسانی شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از همین ماه اعمال می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 19 =