کد خبر : 307893
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
-

خلیلی: ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی قانونی و کارشناسی است

خلیلی: ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی قانونی و کارشناسی است

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد «شوک حرکتی» در جامعه با توجه به کم‌تحرکی حدود ۸۰ درصدی مردم هستیم، گفت: ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی در راستای بهبود وضعیت بدنی و بر اساس ظرفیت قانونی و کارشناسی

به گزارش عصرقائم، علی خلیلی با اشاره به اینکه هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان ایجاد ساز و کار و راهکارهایی است که مردم با حداقل امکانات و در شرایط مختلف بتوانند با کمترین هزینه و به صورت رایگان ورزش کنند، ‌اظهار کرد: ۸۰ درصد ایرانیان از مشکل کم‌تحرکی رنج می‌برند و در این راستا رایگان کردن ورزش یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بر اساس سند تحول دولت مردمی است.

یک فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند ورزش را همگانی کند

وی ادامه داد: توسعه و تعمیم ورزش همگانی از جمله وظایف وزارت ورزش و جوانان است و تنها یک فدراسیون نمی‌تواند زمینه همگانی کردن ورزش در بین جامعه مخاطب ۸۰ میلیون نفری را فراهم کند.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی به وضعیت وخیم کم‌تحرکی در کشور اشاره و عنوان کرد: با توجه به کم‌تحرکی جامعه ایرانی باید شوک حرکتی در جامعه ایجاد کنیم و در این راستا تمامی فدراسیون‌ها در رشته‌های مختلف باید بخشی از فعالیت خود را به ورزش‌های همگانی اختصاص دهند.

رشته‌های ورزشی دارای قابلیت باید به فدراسیون تبدیل شوند

خلیلی با بیان اینکه رشته‌های ورزشی که قابلیت تفکیک و استقلال دارند باید به صورت مجزا تبدیل به فدراسیون شوند، اظهار کرد: روش‌های تمرینی مختلف می‌تواند افزایش فعالیت بدنی در جامعه را به دنبال داشته باشد وبه طور حتم با تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی، ظرفیت‌های جدیدی در ورزش کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله مشابهی که وجود دارد اینکه می‌توان تمامی رشته‌های رزمی را در یک فدراسیون تجمیع کرد؟ به طور حتم رشته‌هایی نظیر تکواندو، جودو، کاراته، ووشو و…قابلیت تفکیک داشته‌ و آمادگی جسمانی نیز رشته‌ای است که بر اساس فعالیت‌های کارشناسی تبدیل به فدراسیون شده است.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی باید با تغییر فرهنگ، راه و روش انجام ورزش‌های رایگان را به مردم نشان دهد، گفت: فرصت همگانی کردن ورزش با استفاده از روش‌های مختلف باید مدنظر قرار گیرد.

خلیلی اضافه کرد: به جز وزارت ورزش و جوانان، سایر دستگاه‌ها نیز باید در حوزه ورزش‌های همگانی به صورت جدی ورود کنند و خلاء‌های قانونی موجود برطرف شود.

اشتیاق معاونت همگانی وزارت ورزش برای تعامل با فدراسیون همگانی

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون آمادگی جسمانی بر اساس نظر کارشناسی و با توجه به ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده است، عنوان کرد: از زمان حضور بنده در وزارت ورزش و جوانان ارتباط بین فدراسیون ورزش‌های همگانی و معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی ضعیف بود اما این اشتیاق در وزارت ورزش وجود داشت که تعامل لازم ایجاد شود و به شخصه معتقد هستم باید شاهد تعامل فدراسیون آمادگی جسمانی و فدراسیون ورزش‌های همگانی به منظور بهبود وضعیت سلامت عمومی جامعه و کاهش کم‌تحرکی باشیم.

خلیلی در پاسخ به اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی مدعی است از تصمیم اتخاذ شده از سوی وزارت ورزش و جوانان بی اطلاع بوده و در جلسات کارشناسی حضور نداشته است، توضیح داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی مدعی است در جلسات حضور نداشته اما از تصمیم اتخاذ شده مطلع بوده، حال سوال مطرح شده این است که به چه دلیل از سوی آن‌ها اقدامی جهت ارتباط با معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی صورت نگرفت و ارتباطی برقرار نشد؟ چرا جهت انجام کار کارشناسی اقدامی انجام ندادند؟ بنده معتقد هستم با صرف نامه‌نگاری، کار پیش نمی‌رود.

خلیلی: ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی قانونی و کارشناسی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + دوازده =