کد خبر : 307781
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
-

پرونده اسناد مارالاگو توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی می‌شود

پرونده اسناد مارالاگو توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی می‌شود

پایگاه اینترنتی هیل آمریکا گزارش داد، مقامات اطلاعاتی دولت این کشور قصد دارند ریسکهای نگهداری از اسناد فوق محرمانه در اقامتگاه دونالد ترامپ مشهور به مارالاگو را بررسی کنند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته پایگاه اینترنتی هیل، آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا نامه‌ای به دو نماینده دموکرات کنگره کشورش ارسال و در آن خاطرنشان کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا ریسکهای ناشی از افشای احتمالی اطلاعات طبقه بندی شده به موجب این اسناد را ارزیابی خواهند کرد.

هاینس در این نامه که برای کارولین مالونی، رئیس کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان آمریکا و آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی این مجلس فرستاد، نوشت: “وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) و دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) همکاری می‌کنند تا بررسی بر سر طبقه‌بندی اسناد مربوطه، از جمله موارد کشف‌شده در جریان عملیات تفتیش را تسهیل کنند.”

این نامه که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه پلتیکو رسید، کمی پس از آن منتشر می‌شود که نسخه ویرایش شده درخواست مجوز مربوط به صدر حکم تفتیش اقامتگاه دونالد ترامپ منتشر و رسانه‌ای شد.

هاینس به مالونی و شف گفت که ارزیابی مقامات اطلاعاتی از مساله ریسک امنیت ملی “در تحقیقات کیفری در دست انجام از سوی وزارت دادگستری به شکلی نامناسب دخالت نخواهد کرد.”

این دو قانونگذار به پلتیکو گفتند: “خوشحالیم که در پاسخ به درخواست ما، هینز تأیید کرد که جامعه اطلاعاتی و وزارت دادگستری آمریکا به ارزیابی خسارات ناشی از ذخیره سازی نامناسب اسناد طبقه بندی شده در مارالاگو می پردازند. بسیار مهم است که جامعه اطلاعاتی آمریکا به سرعت اقدام به ارزیابی کرده و در صورت لزوم آسیبهای وارد شده را کاهش دهد. این روند باید به موازات تحقیقات کیفری وزارت دادگستری ادامه یابد.”

پرونده اسناد مارالاگو توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 12 =