کد خبر : 307826
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
-

باقری : امروز مقاومت ،به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده‌است

باقری : امروز مقاومت ،به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده‌است

در چارچوب برگزاری “چهارمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بولیوی”، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه، ششم شهریورماه) با «فردی مامانی» معاون وزیر روابط خارجی بولیوی دیدار و درباره مهمترین مسایل روابط دوجانبه و نیز تحولات بین‌المللی گفتگو کرد.

به گزارش عصرقائم، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با فشارهای خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا تجربه چهار دهه پایداری و پیشرفت را با کشورهای مستقل به اشتراک بگذارد.

باقری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در رهایی کشورهای منطقه از پدیده شوم تروریسم تاکید کرد: امروز مقاومت از محدوده یک فرهنگ و گفتمان صرف فراتر رفته و به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده‌است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه اظهار کرد : فرهنگ مقاومت در بسیاری از کشورهای منطقه به مولفه مهم امنیت ملی تبدیل شده و در همین چارچوب نیز باید اذعان کرد تمامیت ارضی برخی کشورهای منطقه مدیون گسترش و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در میان آحاد مردم این کشورها بوده است.

معاون وزیر روابط خارجی بولیوی نیز در این نشست با مرور همکاری‌ها و تجربه موفق دو کشور در تعاملات بین‌المللی خواستار توسعه همکاریهای اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همکاری‌های جنوب-‌جنوب به ویژه در حوزه کشاورزی و نیز موضوعات فرهنگی، گردشگری، تجارت، و دامداری را از جمله زمینه‌های مناسب برای همکاری دو کشور برشمرد.

باقری :  امروز مقاومت ،به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده‌است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − هشت =