کد خبر : 307789
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
-

از معیارهای کیفیت لوازم خانگی تا نحوه برخورد با کالاهای تقلبی

از معیارهای کیفیت لوازم خانگی تا نحوه برخورد با کالاهای تقلبی

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه کیفیت قطعات، انرژی، کیفیت بازدهی، ماندگاری، گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله مهمترین معیارهای کیفیت لوازم خانگی است، گفت: یکی از مواردی که سازمان ملی استاندارد در بررسی‌ها از بازار لوازم خانگی با آن مواجه شده این است که لوازم خانگی جعلی یا یک برند دیگر و با جعل عنوان فروخته می‌شود که در این موارد هم کالا از بازار جمع آوری و هم کارگاه تولید آن شناسایی و پلمب می‌شود.

به گزارش عصرقائم، مهدی اسلام پناه در گفت‌وگو ، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نظارت بر کیفیت لوازم خانگی، اظهار کرد: نظارت سازمان ملی استاندارد بر کیفیت فقط مربوط به خودرو نیست، بلکه از جزئی‌ترین کالاها تا جذاب ترین کالاها مثل خود را در برمی‌گیرد. امسال هم در حوزه لوازم خانگی مواردی بوده که استانداردها پاس نشده و به آن ورود کردیم.

وی با اشاره به طرح طاها و سینا، گفت: در این طرح‌ها، کالا به صورت تصادفی از بازار خرید و در آزمایشگاه آزمایش می‌شود.

پلمب کارگاه‌های تولید لوازم خانگی جعلی

به گفته این مقام مسئول یکی از مواردی که سازمان ملی استاندارد در بررسی‌ها از بازار لوازم خانگی با آن مواجه شده این است که لوازم خانگی جعلی با یک برند دیگر و با جعل عنوان فروخته می‌شود که در این موارد هم کالا از بازار جمع آوری و هم کارگاه تولید آن شناسایی و پلمب می‌شود.

اسلام پناه با اشاره به وجود ۳۰ تا ۶۰ قلم کالای لوازم خانگی در کشور، گفت: اگر فقط لوازم خانگی بزرگ را هم در نظر بگیریم اهمیت این کالا به لحاظ ضرورت ایمن بودن در حوزه انرژی و مراقبت‌های مصرف و همچنین از نظر قیمت بالایی که مصرف کننده پرداخت می‌کند، کم نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد با لوازم خانگی‌های غیر استاندارد گفت: کالاها از بازار جمع آوری و با کارگاه‌های تولیدی هم برخورد می‌شود. این برخورد شامل تذکر، برخورد کیفری و نقدی خواهد بود.

معیارهای کیفیت لوازم خانگی

وی در پاسخ به سوالی درباره معیارهای کیفیت در حوزه لوازم خانگی اظهار کرد: کیفیت قطعات، انرژی، کیفیت بازدهی، ماندگاری، گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله مهمترین محورهای مورد بررسی سازمان ملی استاندارد است.

اسلام پناه با بیان اینکه بزرگ‌ترین تهدید و معضل در حوزه لوازم خانگی، مثل حوزه پوشاک، قاچاق است، گفت: در حال حاضر تولید کنندگان خوبی در کشور فعالیت می‌کنند، اما قاچاق باعث شده تولیدکنندگان داخلی هم به تنگنا بیفتند و بازار شان را از دست بدهند. سازمان ملی استاندارد در حوزه قاچاق می‌تواند اطلاع رسانی کند، اما برخورد با آن‌ها به عهده سازمان های دیگر است. هرچه بازار قاچاق مدیریت شود، بازار بیشتری در اختیار تولیدکنندگان داخل قرار می‌گیرد و به نفع مصرف کننده نیز هست. به طور کلی بیشترین کالای قاچاق در کشور پوشاک، دخانیات، لوازم خانگی و لوازم یدکی است.

از معیارهای کیفیت لوازم خانگی تا نحوه برخورد با کالاهای تقلبی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 17 =