کد خبر : 307790
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

آمریکا: از عادی‌سازی روابط با سوریه حمایت نمی‌کنیم

آمریکا: از عادی‌سازی روابط با سوریه حمایت نمی‌کنیم

به دنبال تغییر لحن مقامات آنکارا در قبال دمشق و ابراز تمایل آنها برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از عادی‌سازی روابط با دولت سوریه حمایت نمی‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از صفحه عربی روزنامه ترکیه‌ای “زمان”، ویدانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی در این باره اظهار کرد: آمریکا درصدد تقویت روابط دیپلماتیک با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیست و ما از کشورهای دیگر برای عادی‌سازی روابط با دمشق حمایت نمی‌کنیم.

وی همچنین از عدم تمایل واشنگتن برای لغو تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه خبر داد و گفت که هیچ پیشرفتی در جهت حل و فصل سیاسی بحران سوریه محقق نشده است.

پاتل با چشم‌پوشی از حملات مداوم جنگنده‌ها و نظامیان کشورش به غیرنظامیان سوری مدعی شد: «از دولت‌ها می‌خواهیم خوب به “جنایات” دولت سوریه علیه شهروندان سوری طی ۱۰ سال گذشته فکر کنند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره عملیات نظامی احتمالی ترکیه در مناطق شمالی سوریه تصریح کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم که آمریکا همچنان به شدت نسبت به تشدید فعالیت‌های نظامی در شمال سوریه و به ویژه پیامدهای آن برای غیر نظامیان نگران است.

این موضع آمریکا پس از آن اتخاذ شده است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه جمعه گذشته در مسیر بازگشت از شهر لویو اوکراین در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احتمالی با سوریه به خبرنگاران گفت: دولت‌ها هرگز نمی‌توانند گفت‌وگوی سیاسی و دیپلماسی را کنار بگذارند و رد کنند و ما باید گام‌های بیشتری با سوریه برداریم.

وی افزود: ما چشم طمع به اراضی سوریه نداریم و مردم سوریه برادر ما هستند و به تمامیت ارضی آن اهمیت می‌دهیم و دولت سوریه باید این را درک کند.

اردوغان همچنین گفت: آمریکا و نیروهای ائتلاف، پرورش‌دهنده اصلی تروریسم در سوریه هستند و همچنان به این کار ادامه می‌دهند. ما باید گام‌های بیشتری با سوریه برداریم تا از طریق آن بتوانیم بسیاری از طرح‌ها را در منطقه ناکام بگذاریم.

آمریکا: از عادی‌سازی روابط با سوریه حمایت نمی‌کنیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =