کد خبر : 307731
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
-

جعفری: تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۷ موزه دفاع مقدس در سطح کشور خواهیم داشت

جعفری: تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۷ موزه دفاع مقدس در سطح کشور خواهیم داشت

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:با ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس که تا سال آینده به اتمام خواهد رسید در مجموع تا سال ۱۴۰۴، تعداد ۳۷ موزه دفاع مقدس در سطح کشور خواهیم داشت و این موضوع ظرفیت ارزشمندی برای حضور نسل جوان و بهرهمندی از این ظرفیت و اینکه ارزش‌ها را به نحو شایسته منتقل کنیم.

به گزارش عصرقائم، علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «رجائی و باهنر» و تبریک این هفته به همه دولتمردان، توضیح داد: برای همه دولتمردانی که در این دولت انقلابی به مردم خدمت می‌کنند، آرزوی موفقیت داریم.

جعفری: تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۷ موزه دفاع مقدس در سطح کشور خواهیم داشت

وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در کشور و انتقال این ارزش‌ها به نحو مناسب به نسل‌های آینده راه‌اندازی شد.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تأکید بر اینکه دفاع مقدس فقط یک مقطع تاریخی و حماسه تاریخی نبود، گفت: دفاع مقدس بلکه یک گفتمان جاری را در کشور ایجاد کرد و بسیاری از برکات موجود در کشور در همه عرصه‌ها را مدیون آن دوران هستیم.

جعفری با تأکید بر اینکه دفاع مقدس امروز بیشتر از گذشته ما را به سمت تعالی هدایت می‌کند، یادآور شد: جدای از بحث امنیت، اقتدار و شکوه ناشی از این پیروزی عظیم، برای اولین بار جنگی به کشور تحمیل شد و ملت ایران و رزمندگان اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد، دفاع مقدس یک زندگی و سبک زندگی را به مردم ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه این سبک زندگی امروز الگوی خوبی برای همه کسانی که دنبال سبک زندگی دینی و اعتقادی هستند، است و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح کشور کارهای خوب و ارزشمندی انجام داده و در هر استانی یک اداره کل داریم که متولی کار در استان است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد:  یکی از مأموریت‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است که این مهم طی دو سال اخیر این مهم انجام شده و هر سال از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

جعفری اعلام کرد: امسال نیز همزمان با ۳۰ شهریور با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان در حسینه امام خمینی (ره) با حضور فرمانده معظم کل قوا از یک میلیون تجلیل خواهد شد و این مهم گام بزرگی است که هم جامعه بداند جمهوری اسلامی و نظام برای این حماسه‌سازان ارج و قرب قائل است و هم نسل جوان برای الگوگیری بتواند از این‌ها بهره ببرد.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تاکنون در سطح کشور ۲۴ موزه دفاع مقدس ایجاد شده و امسال نیز چهار موزه جدید افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۴ هر استان حداقل یک موزه دفاع مقدس خواهد داشت.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: با ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس که تا سال آینده به اتمام خواهد رسید در مجموع تا سال ۱۴۰۴، تعداد ۳۷ موزه دفاع مقدس در سطح کشور خواهیم داشت و این موضوع ظرفیت ارزشمندی برای حضور نسل جوان و بهرهمندی از این ظرفیت و اینکه ارزش‌ها را به نحو شایسته منتقل کنیم.

جعفری به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اشاره و اعلام کرد: با همت و پیگیری‌های انجام شده، مراحل واگذاری زمین و مقدمات اولیه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بیرجند مرتفع شده است.

وی ادامه داد: این استان جزو استان‌های پیشگام در بحث ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بود که بنا به دلایلی نسبت به استان‌های دیگر دچار عقب‌ماندگی شد که امید است به همت مسئولان استان به سرعت این عقب‌ماندگی جبران و در کمترین زمان ساخته شود چراکه استان هم شدن و هم ظرفیت این را دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیرجند، توضیح داد: از آنجایی که کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مجموع «جهاد تبیین» است لذا محور این جلسه نیز «جهاد تبیین» است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطر نشان کرد: از آنجایی که تحریف‌گران در تلاش هستند این مقطع حساس را تحریف و نسل جوان را نسبت به عقبه پر افتخار این زمان مأیوس کنند لذا کار ما سنگین‌تر شده و مأموریت داریم روی این حوزه کار ویژه کنیم که در همین راستا قرارگاه «جهاد تبیین در دفاع مقدس و مقاومت» راه‌اندازی شده است.

انتهای پیامابزارک تصویرابزارک تصویرابزارک تصویرابزارک تصویر

جعفری: تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۷ موزه دفاع مقدس در سطح کشور خواهیم داشت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =