کد خبر : 307584
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
-

افزایش ارتفاع موج تا یک و نیم متر در جنوب کشور

افزایش ارتفاع موج تا یک و نیم متر در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت افزایش سرعت وزش باد، وزش باد نسبتا شدید، افزایش تلاطم و ارتفاع موج تا ۱.۵ متر هشدار داد.

به گزارش عصرقائم، سازمان هواشناسی کشور درباره افزایش سرعت وزش باد، وزش باد نسبتا شدید، افزایش تلاطم و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر از جمعه (۴ شهریورماه) تا اواخر وقت شنبه (۵ شهریورماه) در دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق شرقی خلیج فارس، در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر اثر این مخاطره خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارات، محدودیت فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

افزایش ارتفاع موج تا یک و نیم متر در جنوب کشور

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =