کد خبر : 307561
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
-

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت

استاندار مازندران گفت: در هفته دولت امسال هزار و ۱۴۲ پروژه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش عصرقائم، سیدمحمود حسینی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن شماره یک استانداری برگزار شد به اقدامات انجام شده در طی مدت یکساله از عمر دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: رمز ماندگاری دولت شهید رجائی مردمی بودن آن بود که به عنوان یک الگوی مدیریتی در کشور مورد تایید مردم قرار گرفت و کار دولت‌های بعدی را سخت کرد.

وی افزود: دشمن متصور بود با حذف فیزیکی شهید رجائی، خط فکری او را از بین ببرد اما نه تنها مدل مدیریتی او از بین نرفت از ماهیت جریان نفوذ نیز در کشور پرده‌برداری و متعاقبا پاکسازی شد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: سبک مدیریتی شهید رجایی را در مدیریت سردار دل‌ها شهید سلیمانی دیدیم که همان محبوبیت و مقبولیت را در میان مردم مشاهده کردیم.

نماینده عالی دولت در استان، ادامه داد: لذا اگر مسئول در جهت خدمت به مردم حرکت کند، مردم قدردان زحمات او هستند و هر دولتی بخواهد محبوبیت کسب کند باید با مدل شهید رجایی رفتار کند.

حسینی‌پور بیان کرد: دولت مردمی سیزدهم در طول استقرار یکساله خود بیشترین سفرهای استانی و مردمی را داشتند و دور اول سفرهای استانی به پایان رسید.

وی عنوان کرد: به تاسی از همین اقدام حسنه دولت، استانداری مازندران نیز سفرهای شهرستانی و تعامل با مردم را در دستور کار خود قرار داده است.

استاندار مازندران گفت: جهاد تبیین برای انحراف از هرگونه گفتمان انقلاب اسلامی است و رسانه‌ها نقش مهمی در این عرصه دارند.

نماینده عالی دولت در استان، اعلام کرد: دولت مردمی شعار امسال هفته دولت را «دولت مردم» نامگذاری کرده است و یکی از رویکردهای اساسی این دولت در آغاز کار مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی بود.

حسینی‌پور تصریح کرد: مجموعا یک‌هزار و ۱۴۲ پروژه در هفته دولت در مازندران، افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود:  اعتباری که برای بهر‌ه‌برداری یا آغاز عملیات اجرائی این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است،  ۸ هزار میلیارد تومان است.

استاندار مازندران مطرح کرد: با افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت، یک هزار و ۵۳۹ شغل در استان مازندران فعال  می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان، با این توضیح که از میان پروژه‌های استان در هفته دولت،  ۹۳۵ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان افتتاح و ۲۰۷ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود؛ گفت: از میان پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت، ۱۳۲ پروژه مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی استان است که با حمایت تسهیلاتی دولت و با اعتباری افزون بر ۷۷۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی‌پور تاکید کرد: در سه ماه اول دولت با الویت گذاری بر امنیت جانی مردم، واردات واکسن انجام و به سرعت این ویروس مدیریت شد.

وی مطرح کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین و توزیع واکسن نداریم و خوشبختانه استان مازندران دارای مقام اول کشور در تزریق واکسن کرونا است.

استاندار مازندران گفت: دولت با دیپلماسی اقتصادی موفق ورق را برگرداند و با پافشاری بر ارزش‌های نظام توانست در عرصه سیاسی با اقدامات به هنگام امروز کشورهای طرف مذاکره را به پای میز بکشاند‌.

نماینده عالی دولت در استان افزود: دیپلماسی اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد و امروز دولت با شناخت ژئوپلیتیک منطقه بدنبال تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه است.

حسینی‌پور اذعان کرد: در مذاکره ای که با طرف روسی خود داشتیم پیشنهاد ترانزیت کالا از بندر امیرآباد را دادیم که آن‌ها گفتند ما ۸ سال پیش این پیشنهاد را داده بودیم اما پاسخ مثبتی دریافت نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت این حفره را شناسایی کرد و در سال گذشته ۱۴ سفیر کشورهای منطقه با استان مازندران مذاکره کردند و قرار داد انتقال سنگ معدنی را در حال انعقاد هستیم که عواید فراوانی را برای استان بدنبال خواهد داشت.

استاندار مازندران عنوان کرد: در دولت مردمی سوآپ نفت انجام شد و قطعا ثمرات فراوانی را بدنبال خواهد داشت که از مواهب دیپلماسی اقتصادی دولت است.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: قرارداد تا سقف یک میلیارد دلاری صادرات مرکبات مازندران با کشور چین منعقد شد و این ماحصل دیپلماسی اقتصادی دولت و دیدارهای سفرای کشورهای منطقه با استانداری مازندران است.

حسینی‌پور اعلام کرد: فردا معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌های استان و انجام رایزنی برای کریدور شمال جنوب وارد استان خواهد شد.

وی با بیان اينكه الویت نخست ما در استان کشاورزی است، گفت: از دیرباز تولیدات کشاورزی و باغی مازندران علیرغم تمامی کم محبتی‌ها مقام نخست کشور را دارا است و این افتخار و امتیاز بزرگی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز اقتدار غذایی بالاتر از اقتدار نظامی است؛ افزود: ما باید بر روی این مولفه و تبیین آن، پافشاری کنیم و مقام معظم رهبری این موضوع را در شعار سال تصریح کردند.

نماینده عالی دولت در استان متذکر شد: در استان مازندران متاسفانه در میان ۹۰۰ شرکت‌ دانش بنیان استان، کشاورزی جایی نداشت و لذا الویت ما این شد که تمامی شرکت‌های دانش بنیان کشور را بسیج کردیم تا از امکانات ملی در کشاورزی استان بهره ببریم و توفیقات بسیار خوبی در بهره‌گیری از این ظرفیت نصیب استان شد.

حسینی‌پور افزود: باید مدیریت آب در مازندران متحول شود  و نیازمند زیرساخت‌های پر هزینه است.

وی عنوان کرد: متاسفانه بخش اعظمی از اراضی کشاورزی ما زهکشی نشد و امسال به سختی توانستیم آب کشاورزی را تامین کنیم که پایدار هم نیست.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بالای ۷۵ درصد تسهیلات بانکی ما بابت ساخت و ساز مصرف می شد که امروز تسهیلات کشاورزی مقام نخست استان را در این دولت دارد.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: تولید گندم در استان یک جهش چشمگیری در این دولت داشت و به لحاظ کیفی نیز اقدامات خوبی در حوزه بذر گندم برداشته شده است.

حسینی‌پور افزود: الویت دوم استان ما گردشگری است و در طول یکسال اخیر اتفاقات خوبی رقم خورد که مجوزهای خوبی را صادر کنیم.

وی ادامه داد: سالانه ۲۰۰ هزار مسافر خارجی به استان سفر می‌کنند که باید تا پایان این دولت باید به یک میلیون مسافر برسد.

استاندار مازندران یادآور شد: در میانکاله هر اتفاقی برای یک پرنده بیفتد جهانی می‌شود و هزینه هنگفتی برای نگهداری آن صرف می‌شود اما با سو مدیریت نتوانستیم از این ظرفیت با ایجاد طبیعت گردی تولید ثروت کنیم.

وی گفت: الویت سوم ما در استان ارتقای وضعیت صنعت است تاکنون به بهانه های مختلف به این استان اجازه نداده اند که صنایع مادر در مازندران استقرار یابد و ما باید برای بهره گیری از صنایع مادر باید تلاش کنیم.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − یازده =