کد خبر : 307515
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
-

آمایش اقتصادی مشخصی در مازندران نداریم

آمایش اقتصادی مشخصی در مازندران نداریم

استاندار مازندران گفت: براساس آمارها از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ از مجمع تسهیلات گرفته شده ۷۵ درصد در ساخت و ساز بوده و فقط ۱۷ درصد در بخش كشاورزی و این نشان می دهد امایش اقتصادی مشخصی نداریم.

به گزارش عصرقائم، سیدمحمود حسینی پور در گردهمایی ائمه جمعه استان که در آستانه مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان آمل برگزار شد،با اشاره به اینکه شهادت شهید رجایی و باهنر روند جدیدی را در حركت انقلاب اسلامی ایجاد كرد، گفت: قبل از شهادت این دو افرادی که درون انقلاب نفوذ كرده بودند را نمایان كرد و انقلاب اسلامی را در مسیری قرار دارد كه دست ملازمان رو شد و یك الگوی بسیار بزرگ و مناسبی  نمایان شد، شهید رجایی توسط دولت های مختلف مورد توجه و الگو قرار گرفت و مردم باوجود این فرصت بسیار كم دولت شهید رجایی و باهنر یك خاطره بسیار دلنشینی دارند.

وی با بیان اینکه حضور ۴۸ ائمه جمعه در استان امیدبخش و ظرفیت ساز است، عنوان کرد: تریبون نمازجمعه  دو كاركرد مهم دارد، انالیزه كردن موارد توحیدی و سیاست ورزی الهی از وظایف عمده ائمه جمعه است.

استاندار مازندران شهدای محراب را گفتمانی ترین شهدای انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: مسیری كه ائمه جمعه دنبال می كنند، همین مسیری است كه شهدای محراب است.

این مسئول نمازجمعه را بزرگترین جایگاه رسانه ای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دو كاركرد  مطالبه گری مردم از حاكمیت است، وظیفه ائمه نماز جمعه است كه بین مردم و دولت حضور دارند.

حسینی‌پور افزود: مسلط شدن به سواد رسانه ای و بحران عقلی دو عامل اساسی برای قدرتمند شدن تریبون نماز جمعه است، تلاش برای راهنمایی و جاذبه امام جمعه و ایجاد برنامه ها برای جذب جوانان باید انجام دهد.

وی یكی از مهم ترین مولفه های فعالیت دولت را در مهار كرونا خواند و خاطرنشان كرد: زمانی دولت سیزدهم مسئولیت را قبول كرد كه وضعیت اجتماعی در شرایط بحرانی رسیده بود و بیماری كرونا اگر كنترل نمی شد بحران سختی داشتیم و در دولت قبل حتی واكسنی را نمی توانست وارد كند، در سه ماه ابتدای دولت نه تنها توانست همه وضعیت گذشته را مدیریت كند، بلكه حتی واكسن های كه دولت قبل نمی توانست وارد كند وارد شد و امروز كرونا مسئله اول كشور نیست در حالی كه در برخی از كشورها هنوز هر روز جان زیادی از افراد  را می گیرد، طرح شهید سلیمانی كه هنوز در روستاهای در حال اجرا است توانست كمك زیادی به مهار كرونا كند.

استاندار مازندران یكی از رویكردهایی كه دولت رئیسی را مردمی سازی و حل مشكلات خواند و تصریح كرد:  با تاسی از اموزه های دینی و انقلابی و رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت سیزدهم با اعتماد مردم و حضور مردم مجموعه تلاش های خود را در مسائل اجتمایی شروع كرد.

این مسئول از عملكرد دولت در حوزه بین الملل گفت: در حوزه بین المللی در انزوا بودیم كه در این مدت یكسال قراردادهای بین المللی زیاد بسته شد و تعامل خوبی شكل گرفت، ارتباطات خوبی با كشورهای كه عضو پیمان شانگهای هستند تقویب شد و امروز تحریم معنایی ندادرد، در دولت گذشته فروش نفت ما به حداكثر رسیده بود و امروز با دیپلماسی فعال به حداكثر رسیده است.

حسینی پور یكی از مهم ترین گله هایی كه در حوزه داخلی ایجاد شده بود را بیماری اقتصاد دانست و اظهار كرد: در توزیع یارانه صرفا به ۱۰ درصد افراد جامعه تعلق می گرفت، ولی با جراحی اقتصادی كه تصمیم سختی نیز بود بسیاری از رئیس جمهور ها بخاطر شان خود وارد این جبهه نشدند ولی رئیسی گفتند من ابروی خود را می گذارم .

وی ادامه داد: با هدفمند كردن مدیریت نان در این مدت كم در مازندران بالای ۴۰ درصد مصرف كم شده است و در برخی از شهرستان ها مافیای اراد میلیاردها سود می بردند، قطعا اینكار تكانه هایی داشت ولی این سختی به كام مردم خواهد امد .

استاندار مازندران نداشتن امایش اقتصادی استان را یكی از مشكلات استان خواند و افزود: عنوان می شود كشاورزی اولویت اول است، اما براساس آمارها از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ از مجمع تسهیلات گرفته شده ۷۵ درصد در ساخت و ساز بوده است و فقط ۱۷ درصد در بخش كشاورزی و این نشان می دهد امایش اقتصادی مشخصی نداریم.

این مسئول به مجموع اقدامات امسال در بخش كشاورزی اشاره كرد و گفت: امسال در بخش كشاورزی ۱۲ میلیون جوجه در مرغداری های استان تولید شد كه بی سابقه است و كشتار روزانه ۵۰۰  تن رسیده است كه نسبت به سال های قبل ۳۰۰ تن بود و ۲۰۰ تن افزایش داشتیم، افزایش ۱۵ درصدی تولید جوجه یك روزه كه به میزان ۶۲۸ میلیون قطعه جوجه رسیده است.

حسینی‌پور افزود: براساس سیاست ها و پشتیبانی ها  در چند ماه گذشته تسهیلات استان را تغییر دادیم و بیشترین تسهیلات در حوزه كشاورزی خواهد بود؛ چرا كه اولویت اصلی ارتقای كمی و كیفی كشاورزی است و یكی از مهم ترین و موردی ترین استفاده از صنعت هسته ای در كشاورزی است، اما سمت ان نرفتند در حالی كه در افت زدایی تاثیر زیادی دارد.

وی تصریح كرد: در حوزه تولید گندم و بخش اعظمی از مناطق روستایی گندم می كاشتند و جهادكشاورزی را مامور كردیم بذر اصلاح شده رایگان به روستیان بدهد كه ۴۰ درصد زیر كشت رفت و سال اینده ۱۰۰ درصد زیركشت می رود.

استاندار مازندران یادآور شد: در حوزه كشاورزی رقابتی رخ داده، اما در این سالها ما در سكون بودیم و استان های دیگر پییشرفت كردند و اگر كاری نكنیم عقب می مانیم.

این مسئول با بیان اینكه در مازندران مشكل اب نداریم، عنوان كرد: بیش از ۹۰۰ ابندان در استان وجود داشت كه بسیاری از انها از بین رفته است، یكی از سیاست های ما فعال كردن ابندن است كه نه تنها برای آب بلكه برای گردشگری و با این دو هدف به بهره برداری برسد.

حسینی‌پور به سد هراز اشاره كرد و افزود: سد هراز یكی از مهم ترین سدها برای كشاورزی و اب شرب است كه  در طول این سالها بودجه لازم را به ان اختصاص ندارند، طرح فایناس با بانك ها انجام شد كه سه هزار میلیارد تومان برای زیرساخت اب استان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: زهكشی كشاورزی یكی از اولویت هاست كه بودجه كلانی می خواهد و بودجه دولت كفایت نمی كند و برای این موضوع فاینانس خارجی طراحی كردیم كه ۵ هزار میلیارد تومان است وامیدواریم به نتیجه برسد.

استاندار مازندران از ایجاد قرارگاه مبارزه با جنگل خواری خبر داد و افزود: بیش از ۴ هزار واحد مسكونی شناسایی شد كه غیر قانونی است.

آمایش اقتصادی مشخصی در مازندران نداریم/اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای زیرساخت حوزه آب
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + هفده =