کد خبر : 307493
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
-

پرهیز از برنامه های پرورشیِ ابلاغی و دستوری

پرهیز از برنامه های پرورشیِ ابلاغی و دستوری

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که پرهیز از برنامه های ابلاغی و دستوری را خواهیم داشت گفت: ما سیاستگذاری می‌کنیم و برنامه ریزی برای اجرا برعهده مناطق و مدارس است.

به گزارش عصرقائم، اصغر باقرزاده در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اهمیت تحلیل و ترویج گفتمان ” تربیت” گفت: تربیت جوشش از درون و نه اعطای از بیرون است. مهمترین رکن تربیت، مربی است.

وی افزود: مربی پایه و اساس تربیت است. بر اساس نگاه راهبردی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر انسجام در درون و ارتباط با بیرون، در تلاشیم این گفتمان را در برنامه های خرد و کلان بگنجانیم. آموزش قرآن به آموزگاران ابتدایی و انس با قرآن را در معاونت ابتدایی دنبال می‌کنیم. با معاونت متوسطه، هدایت تحصیلی و مشاوره را پیش می‌بریم و با تشکل های دانش آموزی، برنامه های فرهنگی و پرورشی را بسط می دهیم. با دستگاه‌های بیرونی چون سازمان امور اجتماعی، ستاد اقامه نماز نماز و…  نیز ارتباطات خوبی برقرار کرده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که پرهیز از برنامه های ابلاغی و دستوری را خواهیم داشت، گفت: ما سیاستگذاری می‌کنیم و برنامه ریزی برای اجرا برعهده مناطق و مدارس است.

به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد – معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش – در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه به فرموده حضرت امام (ره)، تربیت و تزکیه، مقدمه بر تعلیم است، گفت: این امر سیاست ما را در تعلیم و تربیت به عینه روشن می کند و این جمله برگرفته از قرآن کریم است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین شش ساحت تربیتی مورد تاکید است. ساحت زیستی و بدنی یکی از این ساحت هاست. این امر برگرفته از منویاتی است که در معارف اسلامی مورد تاکید قرار دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر سیاست اولویت دار، تربیت تمام ساحتی است باید به دنبال معلم تمام ساحتی برویم، اظهارکرد: پیشران تحقق تربیت تمام ساحتی، تحقق زیستی بدنی، عبادی – اعتقادی و اخلاقی است. اگر تربیت مقدم بر تعلیم است، سلامت مقدم بر تعلیم و تربیت خواهد بود.

ستاری فرد اضافه کرد: با توجه به شعار دولت مردمی، ۱۰۰۰ مجموعه را تحت عنوان طرح شهید خرازی آزاد کردیم و در گام دوم طرح شهید سلیمانی را اجرا می کنیم و با ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی به تنوع بخشی محیط های یادگیری می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی در شش ماه فرصت بی نظیری است، گفت: بیش از ۱۴۰ هزار معلم در فعالیت های ورزشی مشارکت کردند. اگر قرار است بیانیه گام دوم محقق شود نقش اصلی را نیروی انسانی دارد.

ستاری فرد در پایان اظهارکرد: در ۱۰ رشته ورزشی مسابقات ورزشی را برگزار کردیم که سازمان صدا و سیما مسابقات ورزشی دانش آموزان را به صورت زنده پخش کرد که این امر باعث افزایش مشارکت دانش آموزان می شود. تلاش داریم طرح ها را با حضور شما استمرار دهیم و در کنار حمایت و پیگیری این طرح ها، رتبه بندی استان ها و مناطق به طور جد دنبال می شود

پرهیز از برنامه های پرورشیِ ابلاغی و دستوری /ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی در شش ماه اخیر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 13 =