کد خبر : 307476
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
-

همراهی ۵ هزار مُبلّغ با زائران حسینی در عراق

همراهی ۵ هزار مُبلّغ با زائران حسینی در عراق

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: ۵ هزار مبلغ از سراسر کشور نیز برای راهنمایی زائران حسینی در عراق حضور می یابند.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام حمید احمدی عصر امروز در جمع موکب داران اربعینی مازندران و در همایش توجیهی آموزشی و فرهنگی موکب داران اربعینی که در ساری برگزار شد اظهار کرد: برنامه ریزی شده است امسال حدود ۴ میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به گرمی هوا و بحث ریزگرد‌ها افراد با سابقه بیماری و نیز اطفال از سفر پیاده روی اربعین خودداری کنند افزود: امسال در پیاده روی اربعین، هزار و ۵۰۰ موکب ایرانی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته مسئول کمیته فرهنکی و آموزشی سازمان حج و زیارت کشور، ۵ هزار مبلغ از سراسر کشور نیز برای راهنمایی زائران حسینی در عراق حضور پیدا خواهند کرد.

احمدی تصریح کرد: ۵۰ قاری ممتاز و نیز ۶۰ شاعر برتر آئینی هم در این رزمایش عظیم جهان اسلام حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: برنامه ریزی شده است تا همایش بین المللی با محوریت ابعاد جهانی قیام عاشورا نیز ویژه اهل سنت و شیعه برگزار شود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ادامه داد: شکل گیری کمیته های فرهنگی در استان های سراسر کشور گام مهمی در راستای ساماندهی برنامه ها و ورود به حوزه های جدید برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین است.

وی با بیان هماهنگی های صورت گرفته با استانداری ها برای برگزاری مراسم زیارت اربعین، قرائت زیارت اربعین در زندان‌ها و ارائه خدمات بهداشتی به زندانیان، استقرار مبلغان در موکب ها، پشتیبانی از زائران خارجی و ترانزیت و فعالیت های قرآنی و رسانه ای و برگزاری شب شعر اظهار داشت: در ۱۸ صفر نیز همایش مقاومت و اربعین با همراهی اتحادیه دانشگاهیان عراق در کربلا برگزار خواهد شد.

احمدی شرایط امسال اربعین را خاص توصیف كرد و گفت: با توجه‌ به تعطیلی دو‌ساله اربعین به دلیل كرونا، انگیزه مضاعفی برای اربعین امسال ایجاد شده است و از این منظر پیش‌بینی می‌شود زائرین زیادی برای اربعین به عراق بروند.

این مسئول از برنامه‌ها برای زیارت اربعین گفت و بیان كرد: یكسری برنامه‌ها در عراق با همكاری دوستان عراقی در حال برنامه‌ریزی است و در سفری كه به این كشور داشته‌ایم، تلاش كرده‌ایم هماهنگی بین بخش‌های مختلف به‌ویژه كمیته فرهنگی ایجاد شود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: ویژه‌ برنامه‌هایی را برای بانوان تدارک دیده‌شده است و همچنین مراسمی را در چهل نقطه در شهرهای مختلف در مسیر راهپیمایی با حضور سخنرانان و مداحان بارز كشوری به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز ستاد اربعین در نظر گرفته است كه طرح تكریم از موكب داران عراق و برنامه‌های ویژه كودكان و نوجوان با حضور گروه‌های سرود انجام خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه در كنار این مراسم، برنامه‌هایی برای برگزاری آئین‌های نیایشی مانند دعای كمیل و ندبه نیز برگزار خواهد شد محور همه برنامه‌ها را بصیرت‌افزایی عنوان و بیان كرد: صدها مبلغ دینی در ایام اربعین در عراق حضور دارند كه در اماكن عمومی مستقر می‌شوند. آن‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا كار بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی را انجام دهند. روحانیون و علمایی در این ایام در عراق حاضر خواهند شد كه به زبان‌های مختلف مسلط هستند

مدیرکل حج و زیارت مازندران نیز به استقبال زائران مازندرانی از سفر پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب بیش از ۴۰ هزار گروه اربعینی نام نویسی کرده اند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به هماهنگی انجام شده با ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: موکب داران نیز در مسیر پیاده روی کربلا، نجف و سامرا به زائران مازندران خدمات ارائه می‌دهند.

وی همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیر پیاده روی زائران کربلا تاکید کرد.

همراهی ۵ هزار مُبلّغ با زائران حسینی در عراق/امسال حدود ۴ میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =