کد خبر : 307460
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
-

بهره‌برداری از ۴۷ پروژه کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیاردی در مازندران

بهره‌برداری از ۴۷ پروژه کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیاردی در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همزمان با هفته دولت، امسال ۴۷ پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی استان با سرمایه گذاری ۱۴۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. ‎

به گزارش عصرقائم، حسن عنایتی در آستانه هفته دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  همزمان با هفته دولت، امسال ۴۷ پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی استان با سرمایه گذاری ۱۴۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. ‎

وی  با بیان اینکه  سه‌هزار و ۲۴ خانوار از مزایای افتتاح این طرح در استان برخوردار می شوند، افزود: ۲۳ پروژه آب و خاک، ۶ طرح دام و طیور، ۸ پروژه صنایع کشاورزی و ۱۰ طرح باغبانی هفته دولت امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۲۳ طرح بخش آب و خاک این سازمان در هفته دولت، خاطرنشان کرد: ۴ طرح آبیاری نوین در ۳۱ هکتار از مزارع و باغات، ۷ پروژه کانال بتنی انتقال آب، ۶ طرح شن ریزی جاده بین مزارع، ۳ طرح مرمت و بهسازی آببندان، یک طرح مرمت ۲۰۰ متر قنات، یک طرح خط انتقال آب و لوله گذاری به طول هزار و ۸۵۰ متر و طرح احداث یک دهنه پل آب‌گذر از پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری بخش آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی مازندران در هفته دولت امسال است.

عنایتی به افتتاح و بهره برداری از ۸ طرح صنایع کشاورزی به ظرفیت ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن و اشتغال‌زایی ۸۳ نفر در ایام هفته دولت اشاره و بیان کرد:  ۴ طرح تولید و بسته بندی انواع میوه و سبزی خشک، حبوبات، غلات و برنج، ۲ طرح شالیکوبی مدرن، یک طرح شرکت گیاهان دارویی به ظرفیت ۴ هزار و ۸۰۰ تن و یک طرح شرکت فراوردهای گوشتی با اشتغال‌زایی ۲۰ نفر در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی  از افتتاح و بهره برداری ۱۰ پروژه باغبانی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: ۸ طرح گلخانه گل و گیاه زینتی، سبزی و صیفی، ارکیده و لیموترش، یک طرح مجتمع گلخانه ای به مساحت ۵.۵ هکتار با ایجاد اشتغال برای ۲۶ نفر و یک طرح گلخانه هیدورپونیک گل و گیاهان زینتی با اشتغال‌زایی ۵ نفر در این ایام افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اشاره به اینکه ۶ پروژه تولیدی در بخش دام و طیور استان با اشتغال‌زایی ۲۹ نفر در این ایام افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، گفت: ۳ طرح مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۱۸ هزار قطعه، یک طرح گاوداری شیری صنعتی ۷۰ راسی و ۲ پروژه پرواربندی گوساله ۱۸۰ راسی در بخش دام و طیور هفته دولت امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی، مازندران ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری دارد که سالانه یک میلیون و ۵۰۰هزارتن شلتوک تولید می شود .در حال حاضر طربق آمار رسمی یک هزار و ۲۶۸ واحد شالیکوبی استان وجود دارد که  مدرن سازی این کارخانجات مورد تاکید و حمایت دولت است ؛چراکه ضایعات کیفی تبدیل شالی به برنج سفید در این واحدها از ۲۵تا ۳۰ درصد در شالیکوبی های سنتی به کمتر از پنج درصد کاهش می یابد.

طبق آمار رسمی سازمان برنامه و بودجه مازندران در مجموع  ۷.۸ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در مازندران تولید می شود، ۲۳ درصد اشتغال و حدود ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به مازندران است.

بهره‌برداری از ۴۷ پروژه کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیاردی در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − نه =