کد خبر : 307478
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

آمریکا بدون فشار لابی صهیونیستی درباره پیشنهادات ایران تصمیم گیری کند

آمریکا بدون فشار لابی صهیونیستی درباره پیشنهادات ایران تصمیم گیری کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا فردی ضعیف در تصمیم‌گیری است و نمی تواند بدون اعمال نظر لابی صهیونیستی تصمیم گیری کند گفت: آمریکا باید هر چه سریعتر و بدون فشار صهیونیست ها درباره پیشنهادات ایران تصمیم گیری کند.

به گزارش عصرقائم، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ما با اشاره به اینکه همچنان جمهوری اسلامی ایران منتظر اعلام نظر غرب درباره پیشنهادات مطرح شده از سوی تیم مذاکره کننده است گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات خود را مطرح کرده و این آمریکایی ها هستند که باید تصمیم گرفته و نظر نهایی خود را برای دستیابی یا عدم دستیابی به توافق اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا فردی ضعیف الاراده است و نمی تواند بدون اعمال نظر لابی صهیونیستی تصمیم گیری کند تصریح کرد: آمریکا باید هر چه سریعتر و بدون فشار صهیونیست ها درباره پیشنهادات ایران تصمیم گیری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه ملت ایران تحت تاثیر القائات غلط رسانه های غربی قرار نخواهند گرفت زیرا مواضع جمهوری اسلامی ایران شفاف و روشن است، تاکید کرد: ما خطوط قرمزی داریم که این موارد را به طرف غربی اعلام کردیم از جمله اینکه پرونده PMD که خواسته فرابرجامی است باید بسته شده و تحریم ها لغو شود؛ اداعای برخی رسانه های غربی مبنی براینکه خواسته ایران خارج شدن سپاه از لیست تحریم هاست، ادعای نادرست و برای انحراف مسیر مذاکرات است زیرا هیچ گاه جمهوری اسلامی ایران چنین پیش شرطی را مطرح نکرده است.

سلیمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کلیه ملاحظات خود را به طرف های غربی ارائه داده و در انتظار پاسخ آنهاست، خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ پاسخی از سوی غرب دریافت نکردیم و به نظر می رسد اروپا و آمریکا فعلا موضع سکوت اختیار کردند.

نماینده مردم محلات یادآور شد: بدون شک بحران انرژی و سوخت در غرب، اروپا و آمریکا را بیش از ما به نتیجه توافق نیازمند می کند، از این رو باید هر چه سریعتر برای جلوگیری از بحران های بیشتر در فصل زمستان و نیاز به انرژی تصمیم گیری کرده و نظر خود را اعلام کنند.

آمریکا بدون فشار لابی صهیونیستی درباره پیشنهادات ایران تصمیم گیری کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =