کد خبر : 307346
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
-

جنرال موتورز از مشکلات اقتصادی سربلند شد؟!

جنرال موتورز از مشکلات اقتصادی سربلند شد؟!

سهام جنرال موتورز روز جمعه در حالی افزایش یافت که این خودروساز اعلام کرد سود سه ماهه خود را برای سهامداران بازگرداند که نشان می‌دهد که خودروساز مطمئن است بدترین خطرات ناشی از همه‌گیری و تلاطم اقتصادی چند ماه گذشته را پشت سر گذاشته است.

به گزارش عصرقائم، این خودروساز در آوریل ۲۰۲۰ پس از اینکه همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بر فروش و تولید تأثیر گذاشت، پرداخت سود سهام و بازخرید سهام را به حالت تعلیق درآورده بود و شرکت را مجبور به حفظ نقدینگی در طول بحران کرد.

این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین سود سهام به نرخ ۹ سنت به ازای هر سهم در سهام عادی این شرکت، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ پرداخت می‌شود.

مری بارا، مدیر عامل شرکت، در بیانیه‌ای به گسترش خودروهای الکتریکی و تولید باتری‌های داخلی اشاره کرد و گفت: پیشرفت در این ابتکارات استراتژیک کلیدی دید ما را بهبود بخشیده و اعتماد به ظرفیت ما برای تأمین مالی رشد و همچنین بازگشت سرمایه به سهامداران را تقویت کرده است.

فورد موتور نیز در ماه جولای گفته بود که در حال بازگرداندن سود سهام خود است و سرمایه‌گذاران را متعجب می‌کند که جنرال موتورز چه زمانی سهام آنها را بازگرداند.

سهام جنرال موتورز در سال جاری تاکنون ۳۳ درصد کاهش یافته است، اگرچه این شرکت به چشم‌اندازهای سود خوشبینانه پایبند بوده و ماه گذشته به سرمایه‌گذاران گفته بود که اختلالات تولید ناشی از کمبود نیمه‌هادی‌ها در حال کاهش است.

جنرال موتورز از مشکلات اقتصادی سربلند شد؟!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + نه =