کد خبر : 307360
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
-

تشریح آخرین وضعیت پرونده گوهرناز قم در دیوان عالی کشور

تشریح آخرین وضعیت پرونده گوهرناز قم در دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده گوهر ناز قم، توضیحاتی داد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم بیان کرد: فعالیت در حوزه خبر امروز با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه خبر باید واقع بینانه باشد، گفت: خبرنگار باید حقیقت نگار باشد. خبر باید امید بخش باشد و صرف یک خبر خشک و التهاب آور در جامعه نباشد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه خبر باید جهت گیری سازنده داشته باشد، تصریح کرد: خبر باید برای مردم خاصیت و روشنگرانه باشد.

وی افزود: گاهی اوقات خبری منتشر می‌شود که اذهان را متشنج می‌کند و خاصیتی برای فردی ندارد،

مرتضوی مقدم اظهار کرد: خبرنگار باید قدرت تحلیل داشته باشد آن را به درستی و با امانت منتشر کند. سرعت العمل خبر آنچنان نباید مقدم بر انتشار اخبار باشد بلکه باید درستی خبر و فهوای صحیح آن نیز به مراتب مورد اهمیت قرار بگیرد.

وی افزود: قلم، نگارش، صدا، بیان، اخلاق و ارتباط گیری مناسب با رده‌های جامعه توسط یک خبرنگار، جمال و صفات بارز وی است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی باید از اطلاعات کافی و مهارت بالایی برخوردار باشند تا در حوزه قضایی قلم بزنند، تاکید کرد: به‌عنوان مثال یکسری پرونده‌ها در دیوان وجود دارند که مراحل مختلفی را طی می‌کند لذا خبرنگاران حوزه قضایی باید با اطلاعات کافی درباره موضوعات خبر تهیه و منتشر کنند تا موارد به درستی به اطلاع جامعه برسد.

وی با اشاره به نظارت آرای قضایی در کشور و ایجاد وحدت رویه بین دادگاهی که استنباط‌های مختلفی از قانون دارند، گفت: روز سه شنبه هر هفته جلسه‌ای در این رابطه و در دیوان عالی کشور برگزار می‌شود تا هیئت عمومی با بررسی موارد اختلاف را برطرف کند.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه همکارانم در دادگاه‌های کشور حضور دارند، گفت: انجام این اقدام برای بررسی آرای صادره و رسیدگی به اختلافات احتمالی در دادگاه‌ها است تا در این رابطه مشکلی در دادگاه‌ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری دیدارهای چهره به چهره با مردم، گفت: این اقدامات در خصوص مسائل مختلف مردمی و حل و فصل آن برگزار می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ ورودی پرونده در دیوان ۹۶ هزار و ۶۰۰ پرونده بود که از این تعداد ۹۰ هزار پرونده مختومه شد، اظهار کرد: مانده پرونده در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار پرونده بود.

وی با بیان اینکه در خردادماه ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور، ۸ هزار و ۳۰۰ پرونده و مختومه آن ۷ هزار ۶۰۰ پرونده بوده است، گفت: در تیرماه امسال ۷ هزار پرونده ورودی به دیوان ثبت شده است و مختومه آن نیز ۶ هزار و ۹۰۰ فقره بوده است.

مرتضوی مقدم، در خصوص آخرین وضعیت پرونده گوهر ناز قم، گفت: پرونده در شعبه اول و آماده صدور رای است.

وی افزود: در مصوبه‌ای به اجرای احکام تاکید شد تا در نگهداری و امانتداری پرونده‌های مردم بهتر از گذشته عمل کنند تا در این رابطه مشکلی ایجاد نشود.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: ازدیاد صدور آرای خلاف بین شرع نداریم، بسیاری از آرایی که اعلام می‌شود خلاف بین شرع است، اینگونه نیست بلکه اختلاف نظر قضات در آرا است.

وی افزود: خلاف بین شرع این است که حکم صادره با قوانین و شرع در تضاد باشد.

تشریح آخرین وضعیت پرونده گوهرناز قم در دیوان عالی کشور

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 11 =